Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd katt

*kl*

Mycket har man hört och sett om vad för dumt katter kan göra men nu kan jag bocka i att slicka på toalettborsten :yuck:

Haha, urk!

Min katt kom just och lade sig precis intill mitt ansikte efter att ha suttit på toalettkanten med framtassarna och nosen i toan. Känns ytterst fräscht!

Vilka äckliga katter ni har! :D

Min nöjer sig med att slickas i armhålan och på svettiga fötter :angel:

Vilken äcklig katt du har! ( ;) )

Mina slickar sällan på någon, håller sig rena om tassarna och rör inte toaletten. Men å andra sidan la den ena en gigantisk spya på golvet igår, efter att ha gjort ett mycket läskigt ljud som lät som ett barn i mörkret mitt i natten (så jag på riktigt hann bli livrädd, innan jag fattade att det var katten)

Vad äckligt! ;)

*KL*

Då lilla Alice har fyllt fyra månader och en vecka (:banana: ) så provade jag att ge henne små bitar av bilanx köttpinnar, lite underligt först men tuggade i sig dem så jag lät henne sen tugga på pinnen medan jag höll i den. Visade sig vara rätt beslut för när det var en tredjedel kvar så gav jag henne resten och på ett sekunder var biten borta :p succé!

Men en (kanske dum) fråga - har läst att kattungar byter tänder vid 4-5 månader, brukar det ens märkas?

Jag hittar alltid tänder någonstans. Min äldsta MCO tappade tänderna synligt på golvet och när de bakersta tänderna satt löst så knakade halva lägenheten... :crazy:
Den lilla MCO:en hittade vi bara en tand i från, i pälsen på ryggen på den andra katten. ^^

Vad äckligt! ;)

*KL*

Då lilla Alice har fyllt fyra månader och en vecka (:banana: ) så provade jag att ge henne små bitar av bilanx köttpinnar, lite underligt först men tuggade i sig dem så jag lät henne sen tugga på pinnen medan jag höll i den. Visade sig vara rätt beslut för när det var en tredjedel kvar så gav jag henne resten och på ett sekunder var biten borta :p succé!

Men en (kanske dum) fråga - har läst att kattungar byter tänder vid 4-5 månader, brukar det ens märkas?

Ja, det kan märkas eftersom de ofta blir extra bitiga då och kan ha en ganska oangenäm andedräkt. Tittar man i munnen kan de även ha dubbla huggtänder under en period, vilket ser lite skumt ut.

Mina första katters tandbyten höll jag koll på och sparade de tappade huggtänderna (när jag hittade dem) i en liten ask som jag fortfarande har kvar nu efter nästan 30 år.

Aha, tack båda för svar! Märkte nämligen aldrig något på min förra katt.

Fina Alice gillar att döda/leka/tugga på mina strumpbeklädda fötter så jag ska hålla utkik efter pyttetänder i mina strumpor :D

*kl på mig själv ... igen :o*

Det är så fint väder idag med solen och allt att jag passade på (innan det blir snö, blask och regn) att ta ut lilla Alice på vår uteplats! Och nu har hon vuxit in i selen så att den inte slinker ned lika lätt, om hon vuxit överhuvudtaget eller runt midjan vågar jag inte uttala mig om :D

Kopplet var konstigt och gräset ville hon inte gå på men jag tror att det gick väldigt bra! Förra gången darrade hon lite men nu låg hon en lång stund i mitt knä utan ett enda darr innan hon vågade sig ned på marken på egen hand! Hon gick en liten bit längs husväggen men kopplet och matte som följde tätt efter var alltför konstigt så hon gick tillbaka, men när vi skulle in tvekade hon och när vi var inne skuttade hon lite upp på dörren. Hon fick mersmak! :banana:

Min fina modiga Alice! :love:

Vad är det med katter och fotsvett egentligen?

Min stora Smokie verkar ha någon slags sveetig-skofetisch. När sambon kommer hem från träningen kör hon direkt ner nosen i hans träningsväska. Efter en stund lägger hon sig med nosen i hans skor och snosar.

Håller på att sy en sovpåse åt Hollie, får väl se om den är lika uppskattad när den är färdig som den är nu ;)

Min stora Smokie verkar ha någon slags sveetig-skofetisch. När sambon kommer hem från träningen kör hon direkt ner nosen i hans träningsväska. Efter en stund lägger hon sig med nosen i hans skor och snosar.

Håller på att sy en sovpåse åt Hollie, får väl se om den är lika uppskattad när den är färdig som den är nu ;)

Katter har ju väldigt doftfokuserade och tycker säkert att det är jättetråkigt att vi människor skrubbar bort våra personliga dofter hela tiden. En svettig sko är rena himmelriket av doftsensationer i jämförelse.

En liten fråga ... är ragdolls lite mera dumma/godmodiga/förlåtande som ras på gott och ont? :cautious:

/Matte som undrar om det är bara hennes katt eller alla katter

En liten fråga ... är ragdolls lite mera dumma/godmodiga/förlåtande som ras på gott och ont? :cautious:

Ja, att vara lite naiv och dumsnäll är absolut en rastypisk egenskap för ragdoll.

Ja, att vara lite naiv och dumsnäll är absolut en rastypisk egenskap för ragdoll.

Låter så härligt på något vis :D :love: Och jag kallar det att vara modig ;)

Lite hjälp behövs här; vi har försökt att få henne låta bli att vässa klorna på sofforna (för att klä om dem var bra mycket dyrare än vad hon kostade :o), har lagt en filt över där hon brukade klösa mest och en klöspinne alldeles intill. Vi lyckades att få henne börja använda pinnen och öser beröm över henne när hon gör det, men hon bara tittar på oss som om vi vore tokiga och klöser nu både på pinnen och soffan :crazy: Tips?

Hahaha åh jag känner igen mig :D Det bästa Tesla vet är ett par svettiga skor, sambons arbetsskor är underbara. För att inte tala om när hon hittade en av hans genomsvettiga t-shirts som han tränat i, hon låg och rullade runt i den och hade det helt fantastiskt :D

Japp :D Om jag jämför mina två katter så är huskatten mer rädd om sig och tar det säkra före det osäkra samt har mycket mer integritet. Ragdollen stövlar fram, lägger sig bakom fötterna på en och blir förvånad när man råkar trampa henne på svansen :p Ofta sitter hon och ser rätt korkad ut, istället för att vrida huvudet åt sidan så böjer hon det bakåt och tittar omkring :rofl:

Låter så härligt på något vis :D :love: Och jag kallar det att vara modig ;)

Lite hjälp behövs här; vi har försökt att få henne låta bli att vässa klorna på sofforna (för att klä om dem var bra mycket dyrare än vad hon kostade :o), har lagt en filt över där hon brukade klösa mest och en klöspinne alldeles intill. Vi lyckades att få henne börja använda pinnen och öser beröm över henne när hon gör det, men hon bara tittar på oss som om vi vore tokiga och klöser nu både på pinnen och soffan :crazy: Tips?

Sätt dubbelhäftande tejp på soffan tills hon slutar. Ha en sprayflaska med vanligt vatten i närheten. Brukar räcka att spraya på dem en gång så lär de sig vad flaskan betyder, då brukar det räcka att bara hålla i flaskan.

kl

Suck, jag verkar ha fått tag på en katt med känslig mage :( Tesla verkar inte tåla Pussi helt och hållet heller... Efter rådgivning med veterinärkliniken ska hon istället fortsätta gå på Gastro Intestinal eftersom hon mår bra på det. Så får vi se hur det blir senare, känns lite småjobbigt med så dyrt foder på CSN-lån men det är såklart värt det om hon mår bra. Skulle det bli mer problem så får vi göra en allergiutredning.

Sätt dubbelhäftande tejp på soffan tills hon slutar. Ha en sprayflaska med vanligt vatten i närheten. Brukar räcka att spraya på dem en gång så lär de sig vad flaskan betyder, då brukar det räcka att bara hålla i flaskan.

Nja, det är en ragdoll - vattnet skulle inte kopplas till soffan :D Men ska prova dubbelhäftande tejp!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 395
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama