Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd katt

Mina väger i nuläget lika mycket :D

4,2 kg på både huskatt 7 år och ragdoll 11 månader. Lillfisen lär dock växa lite mer ;)

Troja är en 4 årig hane, blandras. Väger 6 kg.
Tess är en 2 årig hona, blandras. Väger 2 kg.
Båda är innekatter.

533825_101022036763093_773082483_n.jpg

(kan ni se bilden?)

Funderar lite på vad som händer i ena kissens huvud...

Till ex natten till idag, vi sover, Troja 4årig hankatt ligger och sover i sängen med oss, Tess 2 årig honkatt sover på hyllan brevid sängen, hon vaknar och jamar på ett hest dovt upprepande sätt, hoppar ner till Troja och "söker tröst" han tvättar henne på huvudet och hon slutar inte jama, vi försöker tysta henne med klappar och hyscha henne men hon slutar inte förens efter några minuter... vad händer egentligen? Drömmer hon mardrömmar?

Hon är född på landet, var 13-14 veckor när vi hämtade henne, Troja har fått uppfostrat henne, hon har alltid varit extremt klängig på honom ex, gosar in sig mellan frambenen på honom. Äter p-piller. Det har hänt ett fåtal gånger tidigare.

Funderar lite på vad som händer i ena kissens huvud...

Till ex natten till idag, vi sover, Troja 4årig hankatt ligger och sover i sängen med oss, Tess 2 årig honkatt sover på hyllan brevid sängen, hon vaknar och jamar på ett hest dovt upprepande sätt, hoppar ner till Troja och "söker tröst" han tvättar henne på huvudet och hon slutar inte jama, vi försöker tysta henne med klappar och hyscha henne men hon slutar inte förens efter några minuter... vad händer egentligen? Drömmer hon mardrömmar?

Hon är född på landet, var 13-14 veckor när vi hämtade henne, Troja har fått uppfostrat henne, hon har alltid varit extremt klängig på honom ex, gosar in sig mellan frambenen på honom. Äter p-piller. Det har hänt ett fåtal gånger tidigare.

Katter,oavsett kön, som lever ihop kan bete sig och få en relation som påminner om den kattungar har med sin mamma. Den yngre katten kan liksom "förbli kattunge" hela livet ibland, medan den äldre katten tar på sig mammarollen som står för omvårdnad, uppfostran och trygghet.

Hon ropade kanske på Troja för att få trygghet eller så var det helt enkelt den fertila katten i henne som ropade. Vid 2 års ålder är det hög tid för kastrering.

K

Funderar om man kan ta med sig katten över helgen? Vill helst inte lämna även om det kommer någon och ger mat och sånt för en annan katt som hon inte kommer bra överens med. Känner mig lite låst och vågar inte lämna henne. Blir det stressande för katten? Min hund är ju van att åka land och rike runt men han är ju ingen katt.

Klart du kan. Jag har tagit med mina katter på semester en till två ggr om året pga olika anledningar. Då har jag varit borta en vecka och åkt 48 mil. Det är i princip enda gången de åker med i bilen och ena katten är lite orolig men lugnar sig efter ett tag. Sen uppe i stugan anpassar de sig på ett dygn och går till och med ut utan problem. =)

Linus trivs här, även om han känner sig lite ensam när han stängs ute från sina människor. Han leker, spinner, äter, dricker och går på lådan.
Han har varit ute några minuter på altanen och gräsmatten, det gillade han.

KL

Minimannen, 12 år, kastrerad hankatt, väger 5,3kg
Minimorsan, 12 år, honkatt, väger 4 kg

(.. om min våg nu är att lita på dvs...)

Båda är och har alltid varit ganska små katter :)

Senast ändrad:

*kl*
Idag var det min debut på utställning med 2 katter.
Malla som inte varit ute sen i vintras, tog sitt CACIB och är ett steg närmare Internationell Champion. Hon skötte sig prima, men var lite rädd för folk som gick på en "gång" en trappa upp i lokalen.
Bonnie tog sin EX1:a och blev nominerad över sin halvsyster/moster (dom har samma pappa och mamman till systern är mormor till Bonnie) men fick inga röster i panel tyvärr.
Hon är snäll och go, men har blivit väldigt fräsig tyvärr :(

Vad väger era?

Pga matte bar lilla Alice i famnen efter ha vägt sig själv så blev det lite förnekelse från mattes sida och väldigt ungefärlig vikt för Alice :D Men efter ha läst de andra inläggen blev jag lite hönsmammig, Alice är ju fyra månader nu och när jag vägde henne så vägde hon strax över 2 kilo, brås hon på matte? :o

Kl*

Min är ungefär 5 månader och nyss vägde jag oss,
det skillde 3,9kg när jag bar på honom?? Kan det verkligen stämma?
Han är inte alls tjock men däremot väldigt stor och med mycket päls :D

*kl*

Vår väger 8 ½ och han är ändå en utekatt som rör sig mycket! :o:p Visst, han är enormt stor för att vara "huskatt" och känner man på honom är han inte fet, lite rund ja, men absolut inte "nu måste han bantas fet! :)

*kl*

Vår väger 8 ½ och han är ändå en utekatt som rör sig mycket! :o:p Visst, han är enormt stor för att vara "huskatt" och känner man på honom är han inte fet, lite rund ja, men absolut inte "nu måste han bantas fet! :)

Oj :O
Har du bild?:D

Såklart, världens bästa Simon! :love:

1235383_10151961004898180_1258570836_n.jpg

Finns fler bilder för dom som vill se, tog en som jag tycker visar storleken hyffsat! ;):D

(Soffan är en 3 sits och han tar upp 2 platser, kanske något mer om han verkligen sträcker på sig :p:p)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 393
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama