Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd katt

Låter som en bra idé tycker jag :) Se bara till att du inte byter foder för snabbt.

Sä jäkla tomt, tittar efter henne hela tiden, ligger med benen så hon ska få plats, tittar så jag inte ska råka putta till henne när jag ska resa mig... Ja, flera av er har säkert gjort liknande saker. Lägenheten känns tom och ful utan henne :(

Kan du inte köpa en mindre undertiden?
På ICA Maxi här hemma så säljer de selar från Best Friend för typ 40 kr som inte är den klassiska selen som går runt hals och bröstkorg utan den tar emot vid framsida bog eller vad man ska säga, kanske värt att ha under tiden?

Usch, det var samma sak när jag fick ta bort min katta förra året. Den enda trösten var hennes halvbror som var kvar. Nu har jag ytterligare en halvbror till henne som livar upp här hemma. Men alla djur har en speciell plats i ens hjärta, man glömmer dom aldrig.

Beklagar verkligen sorgen :( För ett år sedan hade vi tre katter inne här hemma och nu har vi bara en kvar. Vår maincoon fick ju somna in i november förra året och vår lilla kisse fick somna in i början av augusti i år. Nu har vi bara en kvar och hon börjar också bli gammal och sjuk så jag vet att tyvärr lär vi få sorg snart igen :(

Det är ju en sån jag har! Best friend gear för katter, men den är för stor :o Får gott om plats med två fingrar mellan huden och selen, tänkte att det var bra så att den känns mera bekväm i början men så fort hon lyfter en tass högt så slinker den ned till midjan ... kanske hon vet det :sneaky:

+ er andra.

Man bjuder ju in sorgen samtidigt som man bjuder in ett djur i sitt liv, men att leva utan djur vore ju än värre sett till det stora hela. Det ger ju så enormt mycket, deras kärlek, personligheter, önskemål och krav. Fast det känns inte så enkelt när man just förlorat sin fyrbening... Har dock på ett teoretiskt plan börjar fundera över vad för katt jag ska ha framöver, men det får dröja ett tag.

Missy var ju en katthemskatt som levt under extrema förhållanden under lång tid, så inte konstigt att hennes lilla kropp gav upp. Tanken har eg alltid varit att ska jag ha katter så får det bli katthemskatter. Nu vet jag inte längre.

Missy hade ju som sagt haft det extremt illa och var sliten i kroppen och med största sannolikhet smittad med FIP som blev hennes död. Jag är oerhört glad att ha fått ge henne en tid i himmelriket och över att få haft den relationen med henne men jag hade önskat mer tid med henne.

Vill helst ha en vuxen katt även nästa gång och funderar nu i banorna på en vuxen raskatt, omplacering, tex avelsdur som gjort sitt. Nån soffpotatiskatt/lugn ras som är sällskaplig. Tittat runt lite på olika raser och hittat några som kan vara aktuella. Men som sagt, det får dröja lite, främst av känslomässiga skäl men vet rekommenderade också att vänta pga att Missy hade FIP.

Min bästa koppelkatt vandes in med sele när hon var över halvåret gammal, så du behöver nog inte oroa dig för att det ska bli svårt bara för att hon inte får lära sig direkt :)

Så himla tråkigt, beklagar :(
Men hon fick en väldigt fin sista tid i livet, det ska du vara stolt över!

Hm, jag försökte nämligen vänja min förra katt men hon var så rädd när hon kom ut att jag inte ville utsätta henne för något mera av det men då var det i stan och i sommarstugan hade hon inget problem med att gå ut (utan koppel). Fast hon var inte en himla trygg katt av sig.

Men tänkte snarare att kattungen skulle vänja sig så tidigt som möjligt vid de olika ljud som kan finnas omkring här...?

*kl på mig själv*

Appropå ingenting så har jag funderat över min Alices färg. För om jag minns rätt så står det på stamtavlan att hon är lila, men efter ha kikat på ragdollklubbens foton på exempel på färgerna så tycker jag att hon liknar bilden på en lilatabby mera.. Jag vet att färgerna hos en ragdoll kan förändras tills de är tre år men är nyfiken ändå :p
Så jag undrar om ragdollklubbens exempel på en lilatabby eller en lila är ett bra exempel? Och förresten, vem sjutton är det som avgör vilken färg en katt har :D

*kl på mig själv*

Appropå ingenting så har jag funderat över min Alices färg. För om jag minns rätt så står det på stamtavlan att hon är lila, men efter ha kikat på ragdollklubbens foton på exempel på färgerna så tycker jag att hon liknar bilden på en lilatabby mera.. Jag vet att färgerna hos en ragdoll kan förändras tills de är tre år men är nyfiken ändå :p
Så jag undrar om ragdollklubbens exempel på en lilatabby eller en lila är ett bra exempel? Och förresten, vem sjutton är det som avgör vilken färg en katt har :D

Det är uppfödaren som bedömer och uppger vilken färg kattungarna har, så visst kan det bli fel ibland. När det gäller ljusa färger kan det vara svårt att med blotta ögat avgöra vad som är mönster och vad som är "spökmönster", men ibland kan man bara genom att titta på stamtavlan utesluta mönstrade avkommor då detta ibland är omöjligt rent genetiskt. Eftersom mönster-anlaget är dominant måste någon av kattungens föräldrar vara mönstrad själv för att den kombinationen ska kunna ge mönstrade avkommor.

Senast ändrad:

Whoops! :o
Jag kollade precis i stamtavlan för att se vad hennes föräldrar har för färg och då upptäckte jag att jag mindes fel ... för Alice är visst registrerad som lilatabby mitted, hehe, problemet löst! Lite synd att det inte finns någon bild på en vuxen katt med samma färg, är så nyfiken på hur hon kan möjligen se ut som vuxen :D

Så himla tråkigt, beklagar :(
Men hon fick en väldigt fin sista tid i livet, det ska du vara stolt över!

Jag är mer och mer glad över att ha kunnat ge henne en bra sist tid och över att ha fått lära känna henne, sen finns ju sorgen där också, men de två förstnämnda växer sig starkare och starkare.

Whoops! :o
Jag kollade precis i stamtavlan för att se vad hennes föräldrar har för färg och då upptäckte jag att jag mindes fel ... för Alice är visst registrerad som lilatabby mitted, hehe, problemet löst! Lite synd att det inte finns någon bild på en vuxen katt med samma färg, är så nyfiken på hur hon kan möjligen se ut som vuxen :D

Man kan googla på lilatabby mitted eller c 04 21, då hittar man t.ex. detta:

http://ragdoll.ifokus.se/discussions/4d713fa9b9cb462244055d47-mina-lilatabby-mitted-toser

kl
Sixten var med mig ut och beskar träden lite nyss, han drog upp i plommonträdet och gnagde på några småkvistar medan jag klippte. Så känner jag hur grenarna ovanför börjar svaja, och ser att Sixten är på väg ut till mig. "Hej hjärtat, är du"(lite kelsjuk) hann jag säga innan han lobbade till mig med tassen. :p Sen följde ett antal omgångar av den fantastiska leken "kisse smyger på matte, matte låtsas inte se kisse, attack". Älskade knaskatt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 391
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama