Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd katt

Okej! Han blev vaccinerad förra torsdagen men
tänker också att vi kan ju också halta om vi slått
i någonting så om det bara blir bättre (vilket det redan är)
kanske jag inte ska oroa mig?

Ring och rådfråga veterinären! Gör det i alla lägen där du funderar på att åka in om det nu inte är uppenbart att katten behöver veterinärvård!

Någon som är bra på färger? Vilka färger har mina:
Baloo.jpg

Inte så bra bild:
Bagheera.jpg

Svart, med ljus under päls(grå/vit?) samt lite bruna toppar på kragen runt halsen.
=)

Jag kan inte färger så bra men chansar på att den första är blå med vit och den undre är svartsmoke. :)

*kl*

Det här känns så underbart :love: Måste bara få berätta det för någon så jag ber om ursäkt i förväg :o
Min förra katt kunde man inte ens klippa klorna på och hon gillade verkligen inte att ligga i knäet.
Men nyss hade jag min kattunge Alice i mitt knä och då jag behövde kolla pälsen på hennes tassar så smekte jag henne tills hon var lugn och nästan sov. Kollade hennes tassar och plockade bort sandkorn men smekte henne emellanåt. Det kändes så bra att jag passade på att kolla hennes klor medan jag masserade henne lätt (tack Kattliv!) och det gick!! Jag avbröt bara en gång då jag istället tittade på en annan tass och hon verkade så accepterande för det var ju skönt trots allt :love: Känner mig så nöjd! :D

Vad härligt! :) Jag känner likadant med min ragdoll som flyttade in i mars, så glad jag är åt henne! Så okomplicerad och behändig, tar allt med ro. Måste nog ha en till ragdoll sen :angel:

Känner också så! Hade besök för första gången igår och Alice var totalt lugn (t.o.m lugnare än vanligt) och lät gästen hålla henne också. Annars beter hon sig som en lite vild kattunge ska emellanåt ;)

Åh nej du har rätt, hon har förstört mig för alla andra katter :D

Under ca 1,5 veckas tid blandade jag
i mer och mer av det nya fodret i det gamla,
funkade jättebra och magen höll sig i schack!

Kl*

Jag ska snart beställa hem mer kattsand
och även mer torr- samt våtfoder men funderar
på att ev. prova ett annat märke.

Har sedan kattungen kom hem gett RC men
jag har läst att många inte rekommenderar det?
Funderar annars på applaws eller eukanuba som
torrfoder och kanske bozita som våt?

Snälla, ge mig råd i den här djungeln! :crazy:
Kattungen är ca 16v och innekatt.

KL
Idag fick jag hastigt ta bort min lilla Missy.
1378506_10151993375224612_865363702_n.jpg

Hon hade spytt i natt när jag kom hem från jobbet och blev tungandad under natten, men var som vanligt i övrigt. PÅå förmiddagen blev hon snabbt sämre och vi åkte in akut men veterinären konstaterade snabbt att lungor och buk var vätskefyllda och att det var bäst om hon fick somna in.

Det suger verkligen :( och känner mig skyldig. Plockar bort grejer här hemma som är hennes och de är ju överallt. Grinar, grinar, grinar. Lilla fina gumman <3

Beklagar sorgen :(

*kl*
Jag hade köpt en sele till min Alice, den är jättebra då den sitter runt magen/bröstkorgen och benen istället för halsen och magen :love:
Har provat den de senaste två dagarna och den är tyvärr för stor (inte så konstigt då hon fortfarande bara är kattunge :p) när jag gör den så liten som möjligt, hon tar lite högre kliv i den och därmed slinker den ned till midjan :meh: Vill gärna vänja henne vid att gå ut i sele medan hon fortfarande är ung så har ni några tips?

Kl*

Jag ska snart beställa hem mer kattsand
och även mer torr- samt våtfoder men funderar
på att ev. prova ett annat märke.

Har sedan kattungen kom hem gett RC men
jag har läst att många inte rekommenderar det?
Funderar annars på applaws eller eukanuba som
torrfoder och kanske bozita som våt?

Snälla, ge mig råd i den här djungeln! :crazy:
Kattungen är ca 16v och innekatt.

Puttar :D

Gimlan: beklagar verkligen..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 391
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama