Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd katt

+ Ruben

Tack för era svar! Ringer man bara
till veterinären då och säger att man vill
vaccinera och avmaska (tror inte förra
ägaren gjorde något av dem) sin katt?
Och betalar man vaccinering per gång
eller är det något slags första-gången-kit?

Likadant med försäkringen, gör man det över
nätet/telefonen eller hur går man till väga?

Vaccinering ringer du till veterinären och frågar om, fråga om avmaskning också, det får du nog göra själv.

Försäkring kan du teckna via nätet. Jämför och se vad som passar dig. Agria är väl dyrast numer och har väldigt skumma villkor men sänker inget för att katten blir äldre...

Kl på mig själv :D

Tror min lille har nått skit i öronen.
Mörkt och ser ut som massa smuts, öronskabb?

*kl*

Nog för att jag gillar Sockers sätt att tänka "out of the box" på flera områden har jag börjat tröttna lite på att han prompt måste öppna en massa skåp i köket och ibland rota runt där inne. Jag har påsar med kattsand i botten på vissa skåp och som därför blivit sönderrivna med sand överallt som följd.:mad: Det är mest på nätterna detta skett. På dagen öppnar han bara skåpen och går sedan därifrån.:cautious:

Av denna anledning (och att han inte ska lära sig att öppna sopskåpet också...) har jag nu beställt sådana där barnsäkerhetsgrejor man kan sätta på skåpen.:D Någon mer som fått göra det?

Jag har också en katt som inte kan låta bli att öppna lådor och skåp. Hon öppnar, jag stänger, hon öppnar igen, jag stänger igen. Sen flyttade jag och fick tröga lådor och skåp som var lite bökiga att öppna, så nu verkar hon ha slutat försöka :p

*kl*

Nog för att jag gillar Sockers sätt att tänka "out of the box" på flera områden har jag börjat tröttna lite på att han prompt måste öppna en massa skåp i köket och ibland rota runt där inne. Jag har påsar med kattsand i botten på vissa skåp och som därför blivit sönderrivna med sand överallt som följd.:mad: Det är mest på nätterna detta skett. På dagen öppnar han bara skåpen och går sedan därifrån.:cautious:

Av denna anledning (och att han inte ska lära sig att öppna sopskåpet också...) har jag nu beställt sådana där barnsäkerhetsgrejor man kan sätta på skåpen.:D Någon mer som fått göra det?

Får mig att tänka på denna:

http://youtu.be/FO-PvbHc16w

:D

Katter är ju inte flockdjur. Om jag var du skulle jag avvakta, det kan nog vara skönt för henne att bara boa in sig och bli ompysslad

Hon verkar faktiskt mycket nöjd med att ha sin människa i fred :) Det är inte många minuter som hon är från mig när jag är hemma. Först tänkte jag att det berodde på att hon kände sig ensam på det stora hela, men hon verkar nöjd och harmonisk.

Hon ska vara nio men efter många år i misär bör hennes kropp vara betydligt äldre och mer sliten än så. Så kan nog vara skönt med ett stilla liv och en egen matte att köra med :) Skämmer bort den lilla damen med allt en liten katt kan önska sig. Det är man värd efter åratal av misär <3

KL

Hur fasen lär jag katten att ge f*n i att hoppa upp på diskbänken? Han vet att han inte får vara där, för han hoppar aldrig upp när jag är inom synhåll, men så fort jag gått och lagt mig på kvällen och precis ligger bekvämt så hör jag hur kräket hoppar upp. När han hör att jag flyger upp ur sängen så flyr han ner och gömmer sig under soffan. Hur korrigerar jag det beteendet när jag inte hinner dit innan han gömt sig? Det är ju liksom meningslöst att skälla på djur i efterhand...

Jag har läst om folk som har lagt aluminiumfolie på bänken så att när katten hoppar upp så kanar den ner igen med aluminiumfolien som ett stort tält över sig. De flesta katter tycker att det är ganska otäckt och slutar då att hoppa upp. Jag har dock inte testat det själv så jag vet inte om det fungerar men det kanske kan vara värt att testa? Funkar det inte med bara aluminiumfolie så kan man vika upp kanten och hälla vatten på aluminiumfolien så att katten får vatten över sig. Då lär den sluta.

Varför får inte katten vara på diskbänken? Varför skrämma din stackars katt?
Det är bara att inse att katterna kommer vara där de inte får.

Troligtvis en scottish fold, ursöta verkligen men med massor av problem (har för mig det är brosket) eftersom det är en genetisk defekt som får öronen att vika sig :)

Kl*

I torsdags var jag hos vet. med min lilla där han fick sin första
vacc. spruta samt örondroppar för att bli av med skabben. Tittade
i mikroskop på en del som rensades ut ur örat och fyyy vad äckligt,
stackars liten som gått runt med det :crazy:

Dropparna har han fått en gång / dag i örat nu och det verkar redan bättre,
men han ser ju lite tilltufsad ut runt öronen eftersom en del av dropparna
kletats ut. Jag vet inte riktigt om jag ska försöka rensa bort en del ur örat,
nu är skabben mer som en klet därinne men jag vågar inte peta med en tops
som de gjorde hos vet.. tips?

Min lilla Kossekatt fick en misstänkt knöl bortopererad förra veckan.
Första dagarna hemma med husse fick hon ha tratt men det gillade hon verkligen inte alls.
Så när jag kom hem i fredags fixade jag till en tröja av gamla strumpbyxor.
Sitter skitbra och hon är så nöjd!

Så låt oss presentera höstmodet 2013.
En kabelstickad tröja med mysig krage i en neutral färg ;)

1390599_10151699378946631_473540008_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 391
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama