Snacktråd för oss som planerar debut 2010

Sv: Snacktråd för oss som planerar debut 2010

Åh, skulle ju passa mig perfekt ju. Blev så ledsen när Sämsholm hade den 18:e och jag jobbar hela helgen. Men till mån em ska jag nog ha hunnit sovit lite och resa ner till er. :laugh:

Wembley: Tror att vi var på samma ställe i lördags, du red precis efter mig om jag inte tar helt fel. :)

Då kan vi ju tom säga hej isf :D

Heregud, resultat är ovidkommande, liksaå vad övriga tycker (okej, om de inte tycker man misshandlar hästen kanske :p) huvudsaken är känslan :idea: Säger jag som de få gångerna vi tävlat legat närmre slutet än början :angel:

Heregud, resultat är ovidkommande, liksaå vad övriga tycker (okej, om de inte tycker man misshandlar hästen kanske :p) huvudsaken är känslan :idea: Säger jag som de få gångerna vi tävlat legat närmre slutet än början :angel:

Fast badar man i vattenhindret som är ett VADhinder, ja då kanske man inte vill basunera ut vem man är, egentligen. ;)

Resultat? Vad? :confused:

Kirre - som brukar vara nöjd med sådär 24 fel i hoppningen, bara vi får passera mållinjen ;)

Tack :laugh:

Jag är inte så hemma i fälttävlansvärlden så andra här kan nog svara bättre. Men jag har bara hört positivt om att debutera på Hermanstorp tidigare iaf, det är ju en öppen och flack bana som hittills verkar ha inbjudit till bra flyt. Starten har vi ibland problem med pga mark vi inte äger men jag tror den var mer till belåtenhet förra året. Vattenhindret tycker åtm jag är helt underbart, väldigt stort och inte ett dugg trångt eller skrämmande :)

Vi har ju startfälttävlan måndagen den 19 juli om du vill komma innan . Och träningar ofta för flera olika tränare, vissa väldigt smidiga att bestämma tid med. Pm:a om du vill ha tips :)

Bra att du tycker det :) Har varit där och tränat med samma häst 07, men då var pålle mer än grön och nästan ostyrbar och ostoppbar :crazy: Lite bättre odds med dagens förutsättningar. Jag får väl ladda med mod tills dess :angel: Har idag anmält mig till startfälttävlan på Sämsholm den 18/7 och det blir lite mycket att rida på Hermanstorp också dagen efter :D

Åh, skulle ju passa mig perfekt ju. Blev så ledsen när Sämsholm hade den 18:e och jag jobbar hela helgen. Men till mån em ska jag nog ha hunnit sovit lite och resa ner till er. :laugh:

Wembley: Tror att vi var på samma ställe i lördags, du red precis efter mig om jag inte tar helt fel. :)

Vad kul :) Då vet jag vem du är! Och grattis till en lyckad debut! Javisst var det hett att rida och mycket insekter, kan knappast bli värre.. Men väldigt roligt ändå, att hästarna och ryttarna gjorde så bra resultat :banana: Det var extra roligt att känna att hästen klarade av dagen under de förutsättningarna.
Vi ses säkert framöver! :)

Är det någon som vet hur Mariestads bana är att debutera på? Inbjudande, svår? Ser att det datum som de har 90 klass är en dag som jag skulle ha möjlighet att vara med på, men jag vet inte alls hur banan är. Tacksam för input :bow:

Tack, det låter ju bra :) Den ligger ju faktiskt inom ett rimligt avstånd också. Hade tanken på att debutera på Hermanstorp, men såg sen att 12/9 kolliderar med ett KM i terräng som jag arrangerar. Bara att träna och samla mod nu då :D

Mariestad är en superbra bana att debutera på! Enkel, inbjudande o bra underlag.

Fast badar man i vattenhindret som är ett VADhinder, ja då kanske man inte vill basunera ut vem man är, egentligen. ;)

Resultat? Vad? :confused:

Kirre - som brukar vara nöjd med sådär 24 fel i hoppningen, bara vi får passera mållinjen ;)

:rofl:

Vi kan nog hälsa på varandra utan att skämmas någon av oss :D

Tack, det låter ju bra :) Den ligger ju faktiskt inom ett rimligt avstånd också. Hade tanken på att debutera på Hermanstorp, men såg sen att 12/9 kolliderar med ett KM i terräng som jag arrangerar. Bara att träna och samla mod nu då :D

Hermanstorps fälttävlan är flyttad typ 2 veckor framåt (26 någonting kanske?).

Håller den här tråden på att falla i glömska?

Hur går det för er debuterande ekipage? Det finns ju fortfarande tävlingar kvar den här säsongen.

För min egen del blir det ingen debutant. Jag har bestämt mig för ett hästbyte och det lär dröja ett tag innan vi debuterar eftersom hon bara är 2 år ;) Men jag hoppas forfarande på att debutera i framtiden, för målsättningen är att hon ska bli en riktigt trevlig FT-häst :bump:

Såg att jag skrivit något i tråden, vet inte riktigt vad dock :angel:

Men jag sköt fram debuten till nästa år :laugh: Hästen gjorde 2 superbra, felfria startfälttävlan med mycket fin kritik men jag tycker inte vi är redo. Jag vill känna att han kan genom föra en 90-klass och efteråt känna "Är vi klara redan matte, jag vill fortsätta mer :D".

Dessutom tror jag att jag redan fått mitt kvitto på att det var rätt beslut. De två sista hoppträningarna för säsongen (jag pluggar borta på veckorna) var han en helt annan häst. Tränaren var väldigt överraskad, i positiv bemärkelse ;) Först då hittade vi on-knappen och han kändes lika fräsch och stark som han gjort hemma de sista månaderna. Så vill jag att han ska kännas på daglig basis och även ute i terrängen (där vi inte varit sedan vi hittade on-knappen på hoppträning, ska bli spännande!).

Det är verkligen som att vända på en hand. När han är loj (ev spänd? han är inte hopptränd i grupp regelbundet förrän sedan i våras, som 6-åring) så tar allting emot och han blir trött och flåsig och man får rida som en dåre. När man hittar on-knappen (det känns verkligen så :D) som vi började göra dagligen hemmavid i somras så finns inget motstånd någonstans, bara sjukt mycket positiv energi och han blir aldrig trött.

Så jag tror han behöver unghästa sig ett tag till och bli mer stabil och tillfreds med de kraven som tränarna ställer på oss så kommer vi nog få ut så mycket mer av en framskjuten debut :) Jag vill ju rida honom i 30 år till :love: vad gör det om vi startar fälttävlan 1 år senare när jag ände inte planerar att rida högre än 100 max ;)

Vad roligt att hoppningen har fallit så på plats! :laugh:

Tror du fattar helt rätt beslut med att vänta till nästa säsong. Det är ju ändå ett stort steg från startfälttävlan till debutant. Dessutom vill man ju att debutstarten ska bli så positiv som möjligt :) Lycka till!

Blir ingen debut i år för oss heller, känner inte att vi är redo, om vi någonsin blir det. Det är dock inte hela världen. Hon är 17 i år, utdömd för 4 år sen och vi har varit på två ft-läger och gjort fyra startfälttävlan i sommar så någonstans har jag fått mer än jag kan begära. Självklart hoppas jag att vi fortsätter utvecklas och att vi kanske får till en debutant någon gång men den som lever får se. Jag har ju också min treåring hemma som förhoppningsvis det blir något vettigt av (bara hon växer till sig lite :crazy: ).

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 730
Senast: AbCdE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 054
Senast: kma
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 249
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Misstänker att det finns fler här som är aktiva på klubbar runt om i Sverige. Jag är nyfiken på era klubbar, vad ni testat, löst och...
Svar
4
· Visningar
698
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka