Sv: Snacktråd för oss som planerar debut 2010
Såg att jag skrivit något i tråden, vet inte riktigt vad dock
Men jag sköt fram debuten till nästa år
Hästen gjorde 2 superbra, felfria startfälttävlan med mycket fin kritik men jag tycker inte vi är redo. Jag vill känna att han kan genom föra en 90-klass och efteråt känna "Är vi klara redan matte, jag vill fortsätta mer
".
Dessutom tror jag att jag redan fått mitt kvitto på att det var rätt beslut. De två sista hoppträningarna för säsongen (jag pluggar borta på veckorna) var han en helt annan häst. Tränaren var väldigt överraskad, i positiv bemärkelse
Först då hittade vi on-knappen och han kändes lika fräsch och stark som han gjort hemma de sista månaderna. Så vill jag att han ska kännas på daglig basis och även ute i terrängen (där vi inte varit sedan vi hittade on-knappen på hoppträning, ska bli spännande!).
Det är verkligen som att vända på en hand. När han är loj (ev spänd? han är inte hopptränd i grupp regelbundet förrän sedan i våras, som 6-åring) så tar allting emot och han blir trött och flåsig och man får rida som en dåre. När man hittar on-knappen (det känns verkligen så
) som vi började göra dagligen hemmavid i somras så finns inget motstånd någonstans, bara sjukt mycket positiv energi och han blir aldrig trött.
Så jag tror han behöver unghästa sig ett tag till och bli mer stabil och tillfreds med de kraven som tränarna ställer på oss så kommer vi nog få ut så mycket mer av en framskjuten debut
Jag vill ju rida honom i 30 år till
vad gör det om vi startar fälttävlan 1 år senare när jag ände inte planerar att rida högre än 100 max