Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
view

.... I want it, I NEED IT! :nailbiting::nailbiting::love::love:

Bara det att det inte blev så likt henne att det är uppenbart. Men den där skålen får mig att bli sugen ... hon behöver en ny på sommarstället tror jag :angel:

Skönhetsmissen har fått en kickaroo och spöat den hela natten till både min och Brunettens irritation. Prassel prassel spark prassel spark kurrr prassel...

Brunetten hade å andra sidan Kickaroon hela eftermiddagen och hårdknarkade kattmynta med djupa upphetsade andetag, gnuggade sig emot den, sparkade den, bet i den.

Verkar ha varit ett bra köp. Hundtant fick en mjukisigelkott och är rätt nöjd med den också, den har nu förärats positionen som nya runtbärarleksaken och följer med på alla hennes turer.

Sitter och letar efter en ny transportväska till Luna men börjar tro att jag har blivit galen. Alla väskor som säljs har ju alldeles för små mått! Hur kan det inte finnas mjuka, smidiga väskor som följer jordbruksverkets regler på storlek på bur till katt? Och varför får transportburar och -väskor marknadsföras som lämpliga till katter när de inte håller storleksmåtten?

Sitter och letar efter en ny transportväska till Luna men börjar tro att jag har blivit galen. Alla väskor som säljs har ju alldeles för små mått! Hur kan det inte finnas mjuka, smidiga väskor som följer jordbruksverkets regler på storlek på bur till katt? Och varför får transportburar och -väskor marknadsföras som lämpliga till katter när de inte håller storleksmåtten?
Insåg nu att min bur bara är 46 cm lång och kravet är 50 :nailbiting:. Den är dock rund så den är 44 cm bred istället för 35 som är kravet... så min katt har ju i alla fall fler kvadratcentimeter än grundkravet... om nu det hjälper. Det är inte trångt i buren i alla fall. Vid längre resor i bil har jag i alla fall en större bur som är 60x42x42 från Rusta, så den uppfyller ju alla krav gott och väl!

Biggans kullbror Calle (Carl Gustaf) var på 1-årsvaccination igår. Han väger visst 8 (!) kg. Dock är han rätt tjock men jag tippar på att någonstans runt 7 kg är hans normalvikt. Jag har försökt få ägaren (min vän) att banta honom tidigare, men nu ska de väl i alla fall göra ett ordentligt försök efter skäll hos veterinären. Veterinären rekommenderade dietfoder, vilket jag inte är något stort fan av. Min vän frågade mig om råd. Jag rekommenderade blötmat istället för torrfoder och om de nu ska ge torrfoder så är det den rekommenderade dosen som gäller och inte en kula mer. Han är rätt glupsk så att ge maten i en matlabyrint kan ju förlänga ättiden en del i alla fall. Jag hoppas att de får ner honom lite i vikt i alla fall :)

Någon som har ett toppentips för bantning av katt att dela med sig av?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
155
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
902
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
570
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
391
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka