Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fotpallar?Längtar SÅ efter att få hämta hem lilla Willy Wonka
Vi söker fö en möbel att ha på balkongen ca 80 cm hög som katterna kan ligga på, någon som har tips?
Det är höjden som är det knepiga. Vi har frostat glas nertill och vi vill ju att katterna ska kunna titta ut :/Fotpallar?
Det är höjden som är det knepiga. Vi har frostat glas nertill och vi vill ju att katterna ska kunna titta ut :/
Skötbord?Längtar SÅ efter att få hämta hem lilla Willy Wonka
Vi söker fö en möbel att ha på balkongen ca 80 cm hög som katterna kan ligga på, någon som har tips?
Kreativa ni är
Idéer finns här, dock är det sega att komma igång med saker som står på projektlistan![]()
Brunetten har haft en liten snuvattack och nyst ett par gånger så hela hon hoppar. Jag går och tittar till henne och får en grinig gul blick. Kom inte och stör mig. Skönhetsmissen klättrar obrytt omkring i bokhyllan. Håller balansen med svansen som står rakt ut.
En av dem har varit lite lös i magen, men jag har inte hunnit komma på vem det är. Vaknade i sviterna av ett mindre gasmoln som vällde ut från hallen och hittade en lös icke-nedgrävd hög i lådan. Rensade. Vädrade. Fixade maten.
Kommer Britt-Fröknar in i tillväxtperioder även i tvåårsåldern? Tycker att särskilt Skönhetsmissen plötsligt fått lite bredare huvud och större tassar. Minilejoninna. Brunetten såg ut som en liten skranglig speta när hon var Bäbis, men förvandlades till en pitbull på bara några månader. Stort huvud, ordentlig näsa, bred över ändan. Det är inte mycket var av lillbrunetten som fick plats i en tekopp.
Britter utvecklas hela tiden. Framförallt upp till 4-6 år, men vissa ännu längre.
Igår kväll var jag iväg och ultraljudade Biggan och Lumi. Vi kom hem med två friska hjärtan och 4 friska njurar. Dessutom är nu en dejt spikad till Biggan så jag ska egentligen bara vaccinera henne (sker imorgon) och invänta löp.
Som parentes kan jag dock berätta om den otroligt söta lilla Devon-killen som de ultraljudade direkt efter mina katter. Jag var hemma hos en annan uppfödare så jag kunde hänga kvar lite. De hade upptäckt kraftigt blåsljud vid första vaccinationen. Vid ultraljudet visade det sig att han hade hål mellan kamrarna, båda kamrarna var öppna ut till kroppspulsådern + att han hade en förträngning på lungartären. Det var inte så mycket att göra åt, utan han skulle få somna in innan han dog av syrebrist. Så otroligt synd på en sådan fin bebis. Choklad och vit i ett härligt mönster.
![]()
Jag vet tyvärr inte då jag inte har devon själv. @MissFideli kanske har koll på om det är vanligt med hjärtfel hos Devon? Han som scannade mina sa i alla fall att det var väldigt längesen han hittade hjärtfel på ragdoll. Där är det vanligare med njurproblem.Är det vanligt på Devons med den typen av hjärtproblematik?
Jag vet tyvärr inte då jag inte har devon själv. @MissFideli kanske har koll på om det är vanligt med hjärtfel hos Devon? Han som scannade mina sa i alla fall att det var väldigt längesen han hittade hjärtfel på ragdoll. Där är det vanligare med njurproblem.
Ja, i det här fallet var det nog medfött, och förhoppningsvis ingen vanlig missbildning.Jag tror det var en medfödd missbildning och inget som är rasrelaterat. Mig veterligen är det bara HCM man vet finns. Men jag är ingen expert på devons.
Skönhetsmissen är kränkt. Hon kom dundrande i full rulle genom vardagsrummet - upp på soffan - i en smidig sväng över fönsterbrädan - och schwips halkade hon i full fräs på den enorma zuccinin som jag lagt där för att sola igång den lite. Flygande Skönhetsmissen slog spinn på zuccinin som rullade iväg medan Misse själv fortsatte genom luften i en loop och landade på rätt håll i soffan igen - efter en imponerande luftfärd med utspänd svans och tassar åt alla håll.
De är så himla roliga när de ska försöka rädda ansiktet efter en genant händelse, ilskna ryck i svansen, samla ihop alla kroppsdelar, och nonchalant sätta sig för att nogsamt tvätta sig i ansiktet. Eh ja det var såhär det var planerat heeeela tiden...
![]()