Snäckproblem!

Modig_Korn

Trådstartare
Har problem med mina snäckor! Vad äter de? Klart att jag vet vad de äter men de äter ju det inte... Sallad går ner hos de små men inte hos de stora, inte i samma raska takt iafl. Och sallad innehåller ju dessutom ingenting om den är drivodlad i växthus.
Pumpa/squach äter de inte heller längre eftersom de har fått äta det i typ fyra månader redan = trötta på det.
Kokt morot går ner hos de små, MEN det möglar/surnar på stuns. Blir snart :cry: :cry: för mat måste de ju få!!

Sv: Snäckproblem!

Räknade de igår och idag :smirk:
Stora små snäbisar 49st
Små små snäbisar 62st
Vuxna snäckor 4st

:banana: :banana:
De har minskat i antal
:banana: :banana:

För att de fick ägg och jag hade inte hjärta att döda de först födda :smirk: Håller till och med koll på NÄR de "föddes" eller ja när äggen kom.

Har du provat papaya och zuccini? Visserligen dyrt men jag säger då det, här finns inget godare än det enligt mina snäjlar iaf :banana: Hundkex är väldigt poppis också.
Och barnmat är det ju en del som ger sina... Hmm, ärtor, majs, paprika, gröt, köttbitar (vet inte om det ska vara kokt, stekt eller annat, tror de skrivit om det på petsnails iaf), gräs (mina äter gärna gräs gjort på havre, men bara plockat, när det är "levande" i "burken" så äts det inte verkar det som), broccoli, banan, mango, äpplen, päron, minimorötter, gurka, blomkål... Kolla innehållet i såna där wokblandningar vetja, det kan nog ge inspiration :)

Själv ger jag mina lite allt möjligt, och så får de hundkex varje dag. De gillar så olika grejer men alla mina gillar hundkexen så vill de inte ha det som bjuds så kan de äta hundkex istället. Funkar bra :) Gäller bara att se till att de inte lever på hundkex utan snarare att man ser om de vill äta det andra först och vill de inte det så bjuder jag e som inte vill på hundkex så inte maten ska bli för ensidig.

Ska finnas trådar på petsnails om matvägran också, kolla efter de så kan du nog få en del tips där också :)

Vilken sorts hundkex får dina då?
Är de gluten allergiker eller har jag fått det hela om bakfoten nu?
menar på att de inte kan äta spagetti :smirk:

Ingen speciell sort, köper det billigaste :p Men brukar köra på stora bitar iaf, det börjar mögla ganska snabbt så det är inte direkt kul att plocka en massa småbitar, och speciellt inte om man missat nån bit... Just nu har jag nån ask med olika sorters hundkex från Lidl iaf, en röd kartong med en golden på framsidan :D Bla såna där runda ljusa saker med mörkt i mitten, typ bruna ben och bruna fyrkanter.

Kan ju tipsa också om att inte blöta och göra gröt av hundkexen, ingen av sniglarna gillade det inte och de blev bara kladdiga :p De verkar gilla att kunna "gnaga" på hårda kex...

Har förresten provat såna där hundtugg som är som avlånga pinnar, tunna och i olika färger också... De jag hade på den tiden gillade det iaf (har bara provat när jag bara hade fulica och iredalei), men de blev väldigt mjuka fort och snuskiga att plocka bort.

I pasta vet man inte vad det är de inte tål, men en del tror det är för att det är så mycket stärkelse... Gluten vet jag inget om :confused:

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 383
Senast: monster1
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ställde mig på vågen häromdagen. ... (Tänk att en sådan liten handling kan få såna följder...) Det visade sig att jag hade gått upp...
2
Svar
29
· Visningar
5 195
Senast: Bulldoozer
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 763
Senast: cassiopeja
·
Svar
4
· Visningar
2 021
Senast: Disen
·