Åh vad härligt!! Har du nå bilder?![]()
Ena boxen. Rutnätet som hänger där inne ska sitta för fönster (är ca 140x160 stort).
Ser inte så mycket ut för världen men jag är nöjd
Boxarna är drygt 12 m2 stora.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh vad härligt!! Har du nå bilder?![]()
Luftigt och fint, grattisVisa bifogad fil 68124
Ena boxen. Rutnätet som hänger där inne ska sitta för fönster (är ca 140x160 stort).
Ser inte så mycket ut för världen men jag är nöjdvi hade en färdig byggnad så fanns ju lite att ta hänsyn till vid byggandet.
Boxarna är drygt 12 m2 stora.
Tack! Jag har ju två shettisar så gillade tanken med att de kan se ut genom dörrenLuftigt och fint, grattis![]()
I fredags påbörjade dom anläggningen av ridbanantog väl ca 15 min innan det inte gick som planerat. Berg under, inte där man trodde eller misstänkte utan på en helt annan plats. Jaha, valen var spränga och lägga tilldrygt 75 tusen på fakturan
eller fylla ut med material istället. Vi var inte så sugna på sprängning så dom har helt enkelt fått ta material runt omkring för att fylla ut hela ridbanan istället. Så hela dagen körde han och fixade en jämn grund. Idag kom markduk och de första lassen grus rullar in.
Detta innebär ju dock att vi har en del återställning att göra efteråt, det är just nu en krater på en plats där mycket material tagits. Så den behöver fyllas och sedan sås om innan det kan bli hage igen... Vi fick dessutom ägna hela helgen åt att ta ner lite träd som varit lutade mot hållet som ridbanan ligger då banan hamnade närmare dessa än enligt första plan pga av berget såklart. Så för att slippa ta ner dessa när det kommit grus och staketstoplar så fick vi i all hast ta ner dom i helgen. Glömmer alltid bort hur mycket jobb det är med allt sly etc.
Men nu jäklar. Nu inväntar vi grus hela veckan och sen kommer dom tillbaka på fredag för fördelning av bärlagret och sen kommer topplagret!känns helt sjukt att det inom ett par veckor finns en ridbana
![]()
Alltså ... Men verkar ju lösa sig bra ändå!
Men du..
BILDER!!
Jag har två hästar, bygger stall med 4 boxar. Så nej det kommer ej fungera att vara hästar. Får bli värmehinkar tror jag. Vågar inte dra in vatten i själva stalldelen tror jag
Tror du måste flyta om det ska kunna bli bra då, för jag antar att du inte menar typ lägga trasmattor över när du säger lägga matta@Blyger så knöggligt det kan vara typ. Har gjutit lite för hand och gammal cementgolv med olika skarver lite här och där![]()
attans...Tror du måste flyta om det ska kunna bli bra då, för jag antar att du inte menar typ lägga trasmattor över när du säger lägga matta![]()
Det har jag gjort. Eller snarare tidigare ägare. Inte att rekommendera för ett bra resultat.Skulle vilja göra något åt golvet i min sadelkammare.
Förra sommaren målade jag golvet ljusgrått men nu ser det lika sunkigt ut igen. Golvet är väldigt ojämnt. Bästa vore väl egentligen att gjuta ett nytt lager flytspackel eller vadf det nu heter men tror nog jag försöker skippa det.
Sadelkammaren fick sig ett lyft när jag målade om men nu behövs en liten uppdatering.
Kan man lägg in matta på riktig ojämnt golv?
Gillar lacken på träetVi har målat färdigt!
Mamma kom och hjälpte mig och så målade vi i två dagar
Pappa grejade med boxlås, fönstergaller och lite sånt och mannen jobbade.
Visa bifogad fil 69547
Tack! Det är roslagsmahogny med typ.. engelsk röd linoljefärg i, eller något liknande. Hela stallet luktar tjära nu i alla fallGillar lacken på träet!