En kompis ridbana kostade runt 400 000 Ungefär samma storlek som du nämner. Helt vansinnigt. Så mycket skulle jag aldrig bygga en ridbana för. Vi har räknat på att landa runt 70 000 och jag tror det kommer räcka Vi fick grävningen billigt då han som grävde känner min pappa sen måååånga år tillbaka.
Maken har semester nu så jag har gett honom i uppdrag att få till en dag som passar att få hit grus. Ev tar vi hit grävmaskinisten igen så får han plana ut allt. Längtar efter att ha grunden helt klar så kan vi börja fylla med topplager sen. Kommer fylla lite då och då pga ekonomi och att jag inte vill fylla för mycket och riskera ett topplager jag inte är nöjd med.
Jag förstår ju att det är dyrt och det kan säkert vara värt för vissa och på vissa markförhållanden krävs det ju extra dränering etc. Så att en ridbana kan kosta nästan hur mycket som helst är ju ändå rimligt. Men jag kommer inte lägga så mycket pengar. Då kan jag lika väl rida bort till ridhuset. Det känns inte skäligt för mitt egna privata bruk hur mycket jag än vill ha en ridbana hemma
Där den planeras ligga är det torrt och väldränerat redan innan. Det var inte ens blött på marken i höst/vinter när det hade regnat konstant med hundratals millimeter månad efter månad. Så jag hoppas vi ska kunna göra en enklare bana med endast dränering via lutning på banan och diken runt om. Allt handlar ju om ambitionsnivå såklart. Jag måste inte kunna rida om det regnat konstant i en vecka. Är den lite blöt då så är den. Jag kan leva med det! Så jag behöver helt enkelt hitta någon som kan tänka sig att göra en ridbana som passar med min ambitionsnivå! och som vanligt undrar jag alltid vart alla andra får sina pengar ifrån...