@Snowball @warg Att fylla på känns inte som ett jätteproblem. Jag hänger redan upp dem tomma. Ena har jag slang till och den andra kan jag åtminstone dela upp till fyra vattenkannor (även om jag tycker det är jobbigt). Att dra slangen dit är ok men att koppla om och dra ut och in slang som dessutom fyller på långsammare känns jobbigare än vattenkannor. Det är för att munstycket släpper genom mindre vatten i minuten än lilla slangbiten som alltid sitter på, som är utan munstycke.
Ja, jag vet......dagens I-landsproblem ;-)
Men, jag som haft sönder mina knän och kompenserar med ryggen vill helst inte bära de fulla från boxen till brunnen.
Kanske kan man, som Snowball säger sätta in proppar under? Det underlättar i alla fall det jobbigaste lyftet och man kan ju dela upp vattnet i mindre tunga vändor.
@lizzie Njä, att det "fungerar" för två hästar, det skulle inte jag acceptera
. Jag har ju bara två jag med men skulle inte hålla på som du. Skulle inte orka.
Vi som har stall håller på alldeles för mycket med lyft, tungt och jobb i onödan, som går att förenkla. Jag tror bara att vi kvinnor (generellt nu alltså) lider lite i tysthet istället för att uppfinna och hitta på bättre lösningar.