Snackis och uppdateringstråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
10401704_229253727284234_2107003554_n_5386d5479606ee3d0ec45564.jpg

Åh så härlig tid det är att ha häst nu. :love: Värmen, vädret och den vackra naturen. Jag rider långa uteritter varje dag längs havet och min häst älskar det. Han går bättre än någonsin och jag är så fjantigt förälskad i min vita springare! :p

@Sansko Laukurr är också så där att han flyr innan att tänka efter om det verkligen var så farligt. Men han har blivit bättre ju tajtare vi blivit jag och han :-) Men det tar tid och man får ha tålamod och själv inte göra någon grejj av sådana situationer.

KUL! :D Vad är det för någon?
Ett 10-årigt sto, född på Island och har en jäkla tölt (framför allt ökad) så det blir T1 som gäller. Hon ska bedömas nu till veckan, sen blir hon "min". Jag hörde nåt om att jag skulle kvala till SM med henne, inga krav här, inte! ;) Men kul ska det bli, oavsett. :)

DSC_0153.jpg

Snart hel sommarpäls på min söting :love:
DSC_0106.jpg

På söndag ska vi till ovalbanan för första gången och i mitten av juli är TiH-kurs inplanerad:)

Här är dagsfärska bilder på Snappesnus som får mitt hjärta att rusa varje dag :love:

b104223.jpg

b104225.jpg

b104226.jpg

b104228.jpg

b104232.jpg

b104235.jpg
Sååå fin! Man kan inte tro han är 4 när man ser bilderna.

Själv har jag gråa hår över Lif. Hon var urfin i april. Kände mig sååå glad och nu går tölten sämre och sämre.
Traven har blivit bättre och även galoppen men tölten har gått från ren till passaktig i början till nu passaktig hela hel tiden. Idag kände jag mig sämst efter passet. Vi flyttar rumpa och hon sätter sig och sprattlar men såfort jag ens tänker på att sluta tvära är det väldigt passig. Jag förstår ingenting :( hon är mer eftergiven pch söker sig neråt på volt nu vilket hon inte gjorde för 3 mån sen men inte blir takten bättre.
Usch! Kiropraktortid fanns inte förns 2 juli. Velar nu med att antibgen boka lektioner intentisvt, bara rida trav och galopp eller ställa av henne.

Bara fortsätt lösgörande arbetet. Dom är så, bebisarna. Blir en gångart bättre så försvinner den andra. Bara se till att hon bjuder framåt, lyssnar på förhållande och vändande. Sen sidförande.
Och töltar hon bara i sidförande så rid bara tölt i sidförande.
Passa att hon inte hamnar på framdelen efter sidförandet för att hon ska "länga sig".
RID kvar henne sittandes och sprattlandes ;)

Bara fortsätt lösgörande arbetet. Dom är så, bebisarna. Blir en gångart bättre så försvinner den andra. Bara se till att hon bjuder framåt, lyssnar på förhållande och vändande. Sen sidförande.
Och töltar hon bara i sidförande så rid bara tölt i sidförande.
Passa att hon inte hamnar på framdelen efter sidförandet för att hon ska "länga sig".
RID kvar henne sittandes och sprattlandes ;)
Men hon har ju blivit 6 nu så nu borde tölten stabiliserats. Förhållande tog hon bra idag men ändå passtakt. Vår ridfröken vill att vi rider öppna på volt med böjd hals. Det är omöjligt säger jag. Får jag in rumpan rätar hon ut sig, eller tvärt om. O takten är omöjlig där. För svårt för piloten.
Flytta bakdel är väl lite enklare även om man hela hela tiden måste påminna damen med spöt för annars svarar hon sämre och sämre för sidförande skänkel.
Det är hennes akilleshäl, att hon gärna bestämmer själv när hon vill kyssna på förhållningar och sidförande. Något vi alltid kommer få jobba med.

@Michis Han är så galet snygg!

Tänkte ge er en liten update om min gamling. Jag är bara så kär! :love:
Trots att vi har spenderat över 14 år tillsammans och känner varandra utan och innan så har han sina stunder när han verkligen överraskar en! En sådan stund hade vi i torsdags när vi red ut med några andra i stallet. De red på stora fina halvblod och så jag på min lilla skrutt (:angel::love:) och när de travade så töltade han jättefint, jag satt bara med ett stort leende på läpparna och åkte med. Vi fick till och med till en ruskigt fin ökning i tölten, något som jag bara testat några gånger tidigare på honom och den har aldrig varit så bra som den var nu. :love:

Till veckan sköter de andra i stallet om honom eftersom jag jobbar dumma tider hela veckan, så jag hoppas att han sköter sig lika bra med dem.. :angel:

319711_10150784177739885_855528861_n.jpg

Igår var det ovalbane-premiär. Lille brun var taggad till tusen; stort öppet område, flera nya hästar. Hade jag gått på honom liite till när han först inte ville gå själv runt banan hade han nog flygit i luften! I slutet red vi flera runt banan samtidigt i tölt. Den blev riktigt fin ökad innan han stack i galopp(2ggr) :o Han hade kul värre men matte var inte lika road av racerfart.

Tror tävlingspremiären får vänta lite till :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 634
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 793
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV