Igår tävlade vi T4 för första gången, hemma och på framridningen har R gått as bra i momentet med lös tygel, men när vi kom in på banan så sket det sig fullständigt.. Men vi tog oss till final, och väl där gick han helt OK men jag glömde länga tygeln tillräckligt.. En sån dundertabbe, jaja
sen tävla vi V5, gick sådär, var inte helt nöjd med poängen eftersom han kändes mycket bättre än så. Väl i finalen så tog vi hem rubbet och vann
Idag tävlade vi Gaedingakeppni med Sm kval, shit vad det är kul! passar oss verkligen perfekt, en SM kvalificering med 8,01 i poäng och en total 6:e placering av 20 ekipage, men fy sjutton vad finalen är lång.. Varje gångart visas i båda varven (kort tölt, trav, ökad tölt), det blev måånga varv, man kände sig nästan lite taskig på slutet..
Nu blir det lite lågfart, inga tävlingar förren i slutet på Augusti, så vi skall nu bygga ryggmuskler, få tillbaka hans flotta trav som vi tyvärr tappat på vägen allt eftersom tölten blivit bättre. Så alla tips är välkommna.
Är det någon här som är duktig på bett? R är kollad i munnen.
Han verkligen vägrar ge sig med att försöka bita fast och ta hela bettet för att sedan dra iväg totalt, detta orsakade senast i måndags en avåkning som slog mig gul och blå, fick väl förmodligen någon lätt hjärnskakning med eftersom jag mått sådär bra i veckan..
Med fler hästar på banan blir han gäääärna stark och biter sig själv för han skall ta hela bettet, jag försöker verkligen att inte ta i honom och tycker inte att jag gör det heller.
Har provat rakt med tungfrihet och fasta ringar, tredelat med koppar, vanligt tredelat, stång blir han bara stel och jobbig på.
Hackamore red jag T4 an med och det kändes mkt fint, men det är ju det när traven och galoppen kommer som är hans starkase och bästa gångarter som hackamoret inte fungerar med.
Skall man ha något som är så rörligt som möjligt så han inte "kan" bita sig fast eller vad sjutton skall jag göra.. Börjar kännas hopplöst..
En liten bild från gårdagens tävling.