Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis va roligt! @Paulina Kände mig som dig när vi var iväg och tävlade 1 maj! Min häst är också hur simpel som helst att åka med och gör alltid sitt bästa för att göra mig nöjd
Hur mår du överlag?Kl.
Har en riktigt djup svacka i ridningen för tillfället.. Självförtroendet är i botten och jag känner mig helt värdelös.
Av någon okänd anledning har en rädsla vuxit sig fram och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera den. Känner mig rädd när jag är ute med min egna häst som aldrig skulle hitta på nått tok och att rida någon annan häst känns det inte som att jag någonsin kommer våga. Vad gör man åt sånt här egentligen?
Rider lektion varje vecka och förra veckan skulle vi hoppa(en av anledningarna till att jag slutade rida ponny)... Var skit rädd men lika stolt efteråt när jag tagit mig över! Känns som att jag måste göra något åt detta om det ens ska vara någon idé att ens fortsätta rida..
Nej, ingen halm. Däremot mycket asp/ask grenar för sysselsättning och hålla igång magen.
Även om halm håller god kvalite så innehåller det energi, vilket han absolut inte behöver.
Så ja, det är moment 22.
Kl.
Har en riktigt djup svacka i ridningen för tillfället.. Självförtroendet är i botten och jag känner mig helt värdelös.
Av någon okänd anledning har en rädsla vuxit sig fram och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera den. Känner mig rädd när jag är ute med min egna häst som aldrig skulle hitta på nått tok och att rida någon annan häst känns det inte som att jag någonsin kommer våga. Vad gör man åt sånt här egentligen?
Rider lektion varje vecka och förra veckan skulle vi hoppa(en av anledningarna till att jag slutade rida ponny)... Var skit rädd men lika stolt efteråt när jag tagit mig över! Känns som att jag måste göra något åt detta om det ens ska vara någon idé att ens fortsätta rida..
Hur mycket MJ är det per kg TS? Kvoten säger inte så mycket om det.@Snurre
Absolut värt att prova MEN, han är inte så JÄTTEintresserad av hösilaget och jag misstänker att han inte kommer att vara det med halm heller eftersom det smakar ju ännu mindre.
Hur lågt skulle du räkna hans energibehov i dagsläget? Vårt hösilage har en kvot på 6,2 tror jag.
@Snurre
Absolut värt att prova MEN, han är inte så JÄTTEintresserad av hösilaget och jag misstänker att han inte kommer att vara det med halm heller eftersom det smakar ju ännu mindre.
Hur lågt skulle du räkna hans energibehov i dagsläget? Vårt hösilage har en kvot på 6,2 tror jag.
Bästa bantningstipset jag har är att köpa ett hö med riktigt låga näringsvärden i. då kan man ge volymmässigt en 7-10 kilo= hästen får bra tuggtid och slipper stå hungrig men får trots detta inte i sig den närin den mehöver för att hålla hullet= hästen går ner i vikt.Banta på halm tror jag på. Ge absolust min av energibehovet och när du beräkna in halmen! Den har antagen lägre energi än höt/silaget du ger. Så då får han mer att tugga.
Nyfiken. Varför gillar du inte halm som foder? Förutsatt att den är hygienisik.Jag har aldrig gillat halm som nödlösning och som bantningsmedel. Då är sly och sånt bättre för att fördriva tiden med mellan målen.
Jag var och lyssnade på en veterinär som sade att boxvila är förlegat. Det behövs enbart vid benbrott. Mindre hage med lugn kompis om vila är nödvändigt.
Nyfiken. Varför gillar du inte halm som foder? Förutsatt att den är hygienisik.
Sly håller jag med om att det är bra sysselsättning. O liten boxhage måste ju stimulera hjärnan mer än box inne?
Vad jag vet har ingen OS häst varken i hopp eller dressyr sina hästar ute dygnet runt mitt under tävlingsperioden, man kan låta de gå i större gräshage under dagen dock.