Snackis och uppdateringstråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

Nån som vet var resultaten från Vintermästerskapens sista tävling finns? Hittar inte :(

I dag har jag sett många islandshästar, och ridit en. :)

10155079_712673095451842_183045824_n.jpg

KL.
Idag och igår har de varit vår på Island - helt underbart!
Och efter en veckas vila går hästarna helt fantastiskt bra (var tydligen något positivt att ligga död hemma i sjukdom i en vecka...), min femgångshäst och jag fastnade visst på en bild idag dessutom :)
Så här härligt väder har vi tom. på Island.... ibland.... ;)

1660438_10151954999347343_1390287354_n.jpg

Hade gött på eran första sommartidsdag i Sverige imorgon :)

Så härligt det ser ut!

Kl

Idag bär det av till Helsingborg och IHD. Nån mer som skall dit?

Kallar du det där vår? :p

Här har vi haft 19 grader och T-shirtväder i helgen. Igår borstade, flätade, lasttränade och red jag i kortärmat, så himla varmt och skönt. Idag var det något svalare, så idag fick vindjackan vara på.

Kallar du det där vår? :p

Haha, JAAAAAAAAAA ;) Jag rider ju förböveln i fleecetröja det är vår på Island ;) 19grader det är sommar på Island och de kommer nog inte förens i slutet av juni eller juli, hihi!

(Behöver inte nämna att jag är lite avis på er som har sommarväder i Sverige... Men vi har haft sol o fint väder i tre hela dagar i rad nu - helt fantastiskt!)

Plötsligt är jag glad att vi bokade in vår resa till island i slutet av juli, då finns det hopp om någorlunda varmt väder verkar det som.

KL

Idag var min påg ljuvlig! Vi tog en kort tur i solnedgången, och fastnade till och med på bild :)

Bild128_zps9f3e603e.jpg

Bild053_zpsee3ee1c8.jpg

Bild079_zpse93a1d75.jpg

Fler bilder kommer i gångartstråden, om en liten liten stund.
/A

Haha, ja Islands sommar är ju inte mycket att hurra för värme mässigt.
När jag var där första gången 2008 i Juni, så gick jag i tjocktröja/vårjacka
och barnen i familjen hade shorts och t-shirt på sig O_o
Och då är jag inte den som är särskilt frusen av mig i vanliga fall.

KL*

Jag möttes av denna goding som låg o njöt av vårsolen. :d

IMG_20140330_222131.jpg

de andar två stalde sig upp men isisen fick jag komma fram till o så satt vi o gosade lite :D

Haha, ja Islands sommar är ju inte mycket att hurra för värme mässigt.
När jag var där första gången 2008 i Juni, så gick jag i tjocktröja/vårjacka
och barnen i familjen hade shorts och t-shirt på sig O_o
Och då är jag inte den som är särskilt frusen av mig i vanliga fall.

Själv brände jag sönder mig i ansiktet och öronen pga solen, då är jag rätt tålig mot sol just i ansiktet. Vi kunde inte heller rida vissa dagar på dagtid, då det blev på tok för varmt för hästarna så det blev till att rida kvällstid istället. Men det var på norra Island, och den erfarenhet jag har är att vädret är stabilare där än söder över.

Fina ni är Anna! Har du bytt sadel förresten? :)

Får nog bli dags för några nya bilder på mig och Laukur också snart. Får anlita mamma som fotograf :D

Jag var också där! Lika trevligt som alltid :) Fick även med mig en sadelgjord och stigläder från Karlslund.

Sen var jag tvungen att åka hem och rida Rigel :D Vet inte om det beror på all inspiration eller sadelgjord men han hittade tölten på riktigt igår! Wiho så kul :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 033
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 699
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 805
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar