snabbt svar!

U

Utanja

Får man ha te.x en liten logga på sitt schabrak ex: Hemköp. Har hört att man inte får ha det? Har nämligen hittat en sponsor men vet inte om jag får tävla med schabraket med logga på?? Jag hittar dte inte i TR!:confused:

Sv: snabbt svar!

skulle gissa på att om det inte står i tr borde det inte vara förbjudet? :)
ta med ett extrashabrak t tävlingen och hör med dom om du får ha loggan på eller inte :p

Läs i TR 1 Gemensamma bestämmelser, där står allt om sponsorer och tillåtna textmått.

På ett schabrak får texten vara 200 kubikcentimeter.

Om du har missat mattelektionerna så tar du höjden(cm) X bredden(cm) = antal kubikcentimeter

Lätt som en plätt :)

Senast ändrad:

Fast det är 200 cm2 (kvadratcentimeter) på vardera sidan av vojlocken som är gränsen för reklamtext/-loggor.

PS Kubikcentimeter är en volymenhet och räknas ut med längd x bredd x höjd och förkortas cm3 :angel:

Senast ändrad:

Ha ha, jag vet!
Det gick lite fort när jag skrev och jag får nog skylla på att jag hållit på med volymer hela dagen så det satt fast i hjärnan :D

Givetvis menade jag kvadratcentimeter.

Om du verkligen ÄR sponsrad så borde det väl vara OK? Om loggan följer reglerna angående storlek osv, såklart.

Men visst har det åtminstone förr varit förbjudet att ha loggor från företag som man inte varit sponsrad av i verkligheten? Inte OK att komma och göra reklam för t.ex. Agria om man köpt schabraket med deras logga för egna pengar på mässor eller liknande, alltså?

Har sett många andra som haft agriaschabrak och tävlar med, bl.a min kompis. Funkar utmärkt ;) Iaf lokalt ^^

Liknande trådar

Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
547
Senast: Twihard
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 084
Senast: zarmino
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 438
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 530
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar