Snabbjobb?

F

Fidla

Hejsan. Jag är inte alls insatt i dethär med trav, men nyfiken...Jag har inom trav hört ordet "snabbjobb". Vad gör man då? Och varför? Hur ofta? Skulle vara kul å veta

Sv: Snabbjobb?

Man kör intervaller i olika tempon, för att öka hästens flås och snabbhet.... kort förklarat....
Hur man kör intervallerna är varierande från fall till fall.... helt beroende på individen. Man brukar variera intervall jobben med rakbana och rundbana.
Hoppas du blev lite klokare... är troligen någon som kan förklara det bättre...

man kör ett "tävlingsliknande" jobb på banan.....

Jag som använder ordet snabbjobb för "rent banjobb" på rundbana, gör det lite olika men just nu när hästen är startklar får det inte gå längre än 7-10 dagar mellan.Om det inte blir start då..

Intervaller kör jag hemma på rakbana el i backe 2ggr i veckan.

Liknande trådar

L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
16 871
Senast: Gunnar
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag gör en tråd om dethär för att jag tycker att det kanske kan vara kul att höra andras erfaren heter! Men jag skulle vilja veta hur...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 417
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 236
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 174

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka