Snabba råd sökes

fleur

Trådstartare
Vi hittade en lite övergiven kattunge häromveckan. Nu är den kanske max 3 veckor gammal. Den äter kattungemjölk och har varit pigg o glad. Men nu tror jag den fått feber, är väldigt varm o lite hängig. Veterinären svarar inte i kväll så vad kan man göra? Jag kan ju knappast trycka i den en Panodil:crazy:
 
Sv: Snabba råd sökes

Ring en annan veterinär! Be om råd, det kan vilken veterinärstation och -klinik som helst ge. Vet tyvärr inte vad man ska göra.. Stackars kissen, aldrig roligt när de är sjuka!
 
Sv: Snabba råd sökes

Har nu pratat med veterinär. Det verkar som lille kissen har kattsnuva. Veterinärbesök imorgon förmodligen.
 
Sv: Snabba råd sökes

Prata med veterinären om att vaccinera kattungen redan vid 6 veckors ålder (om den blivit frisk då). Kattungar som inte får mjölk av mamman har sämre immunförsvar än de som får modersmjölk och då kan det vara bra att börja vaccinera tidigare.
 

Liknande trådar

Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
623
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 287
Senast: Blyger
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 373
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 809

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp