snabb hjälp angående kanin

Ela

Trådstartare
I morse när vi kom ut till kaninerna var sonens kanin död, hon var pigg igår med död i morse. Lillan var nog 4 år nu. :cry::cry:

Nu är det den en ensam kanin kvar, kan vi ta in den så den får sällskap av marsvinen och oss här inne eller är det farligt. Ute är det kallt inne är det ju varmt?

Tacksam för svarsnabbt.

Sv: snabb hjälp angående kanin

Det går, men bäst är om den får bo kvar ute.

Om ni ska ta in den så ta gärna in kaninen i ett garage eller liknande från början så övergången bli stegvis, ha den inte vid ett element och se till att den har vatten.

Tack för svaret.

Pratade med Arken zoo och de sa också att det skulle gå bra att flytta in henne, så vi kommer nog göra det.

Hon bor i stallet just nu så blir övergången kanske inte så kraftig.

kaniner mår så mycket bättre ute än inne. OM ni tar in den så vänj den långsamt. hoppas det går bra.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 721
Senast: Tualma
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 729
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 405
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hitta på ett eget efternamn?
  • Sånger som du hatar
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar