Smutståliga ridbyxor?

D

donnan

Mountain Horse har en modell på ridbyxa som ska vara "smutsavstötande", är det någon som har sådana? Funkar det, blir de mindre äckliga än vanliga bomullsridbyxor?
Vore ju utmärkt för en lortgris som mig, jag hinner aldrig slita ut mina ridbyxor innan jag tvättat sönder dem. (Har dem som mest två dagar i rad)

jag har ett par ifrån mountain horse som är väldigt bra på å stöta bort smuts. vet dock inte om d är de jag har som du syftar på. jag jobbar i stallet 7 timmar varje dag (som JOBB, sen har jag sköthästen 4 mil bort också) och använder mina varje dag.
de har inte blivit väldigt skitiga, tvättar de en gång i veckan. tycker de funkar väldigt bra. enda jobbiga med dom är att man måste ha de något otroooligt högt upp i midjan! annars åker de ner å d blir värsta hänget.. ett minus är att de jag har inte är helskodda också.

---

isolde.jpg

Dessa har jag, ej helskodda. men funkar fint ändå, man "glider" lite lättare i sadeln bara i jämförelse med de som är helskodda i skinn.

Jag tror att det är modellen "Melanie" som du är ute efter, de ska vara behandlade med något som är smutsavstötande. Har ett par själv och kan bara konstatera att det håller sig rena länge samt sköna att ha på sig.

Det var två år sedan som jag köpte dem, har för mig att jag gav runt 800:- för dem.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 244
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 056
Senast: Farao
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 639
Senast: Acto
·
Utrustning Jag är ute efter ett par ridbyxor som faktiskt håller. Älskar Maya Delorez Function tights men för mig slits sömmen på insidan av benen...
2
Svar
25
· Visningar
2 211
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar