Smrp/MJ - Kvot på 5,6-5,8?

Agent Orange

Trådstartare
Jag har svårt att få upp kvoten mer utan att behöva ta bort hö då energin är ganska hög, men inte proteinet..:crazy:.... Frågan är hur mycket detta spelar roll? Hästen är ett äldre halvblod som är van vid och behöver rätt mycket protein.. Med min uträkning får han rätt mängd protein MEN en hel del för mycket energi på köpet.... Har tidigare haft honom på ca 6, men även högre vissa år beroende på grovfoder... Så vad tror ni, är det OK ändå?

Sv: Smrp/MJ - Kvot på 5,6-5,8?

Håller han hullet nere på energin så är det ju lugnt. Funkar inte lucernhack annars?

Nu kan ju äldre hästar kräva mer protein, men får du bara ihop det med MJ ser jag inga problem att ha kvoten på det du nämner, under förutsättning behovet täcks.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
750
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Jag har förmånen att ha hösilage med riktigt bra protein, så i år behöver jag inte lägga en förmögenhet på proteinfoder. MJ/SmbRp-kvoten...
Svar
16
· Visningar
1 458
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka