Smiter KANSKE före i kön..

Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Jag blev igångsatt några veckor före BF, födde ett stort barn (för tiden) och förlossningen gick supersmidigt. Det tog några timmar, men jag klarade mig utan smärtlindring och sprack ingenting. En igångsättning kan, precis som vilken förlossning som helst, gå både jättefort och väldigt långsamt. Lycka till :)!

:bow:Snälla människor som släpper på spänningen:D
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Den som väntar på något gott......

..väntar ALLTID för länge! ;)

Min mamma har gått över med alla sina tre ungar och jag har redan börjat drömma mardrömmar om att jag gör detsamma.. :(
Fast mest är jag väldigt otålig! Värre än att vänta på julafton, vet ju inte vilken dag det blir! :D

Breakdance - Jag tror du "ska" ha dagen efter mig, enligt Alla gravida-tråden. Så håll dig till det! ;)
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Jag blev igångsatt två veckor över tiden pga för lite fostervatten. För mig gick det jättebra. Fick piller klockan 10, klockan 20.00 blev jag förflyttad till förlossningen innan det var det inga verkar att skryta över direkt.. klockan 23.59 var Tim ute! :love:

Men dom berättade, lite snorkigt, att det kan minsan ta tre dygn innan bebis är ute när man blir igångsatt och dessutom är förstföderska. Tji fick dom. :)

Snart är du mamma! Lycka till! :love:
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Här ska inte hållas nånting, säger dom att den ska ut då ska den ut (inte mejj emot:angel:);)
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Tack:love:

Förresten..tror ni man borde packa lite grejer att ha liggande ute i bilen (ja, jag tänker inte ta med de in på en gång) ifall att jag skulle bli kvar..de är ju ändå drygt 3 mil hem..
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Varsågod! Önskar dig all lycka med den lilla knodden! :love:

Du gör helt rätt i att ta med dig väskan! Jag gjorde det men hämtade den inte i bilen förrän det var klart att jag skulle bli kvar.
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Jag är igåmgsatt alla tre gångerna av olika anledningar. Började vid 9-10 tiden och barnen var ute mellan 17-18 tiden. Har funkat jättebra.
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Packa väskan och ha den i bilen. Vi har 2½ mil hem men sambon blev skickad hem ändå efteråt. Först till IKEA för att köpa ny bäddmadrass och sen hem för att bädda rent och torrt :p
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Packa väskan och ha den i bilen. Vi har 2½ mil hem men sambon blev skickad hem ändå efteråt. Först till IKEA för att köpa ny bäddmadrass och sen hem för att bädda rent och torrt :p

Haha..ja just ja..de va du som läckte så sjukt:p:D
Vet att de finns massa trådar men, vad är de viktigaste att ta med..tror jag ska packa nu..:angel:
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Ja jag låg ju ner när vattnet gick så han åkte inte ner och täppte till, if var jag nog omedveten öppen ett par cm dessutom ;)

Jag hade med mig
Strumpor, trosor och amningstopp och ilägg.
Nya mjukisbyxor, t-shirt och tjocktröja.
Små reseflaskor med shampoo, balsam och tvål.
Tandborste, tandkräm, hårborste och hårsnodd.
Bindor.
Hemgångskläder till bebisen, mössa, body, byxor, strumpor och en härlig fleese-filt.


Sen medans vi vänta på barnläkaren köpte sambo en tidning åt mig för det var så tråkigt på mitt rum.

Vet inte hur det är hos er, men när vi väl kom upp på BB fick vi veta att sambon gärna får övernatta, men då med egna sängkläder annars skulle de kosta ännu mer per natt.

Min kompis hade mynt-tv på sitt rum, så kanske en samling 5-kronor om ni oxå har det?
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

:eek: Jisses va grejer..å jag som inte ens köpt "mammakläder" än..typ amningsbh och grejer:crazy: Hade tänkt göra de nästa vecka eftersom jag räknat blint med att de är två veckor kvar:crazy: Törs man skicka ut pv på sånt:angel:
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Det blev faktiskt bara en liten ryggsäck ;)

Jag hatar amnings-bh, har 2 stycken jag har om jag ska iväg och måste amma diskret. Annars har jag flera toppar min mamma köpt till mig, jag vet inte var ifrån de kommer men är så mycket skönare.
Hon köper dem på sjukhuset, hon har bröstcancer och de säljer sånna toppar för de som opererat brösten. Fanns tydligen på apoteket förut men som jag förstått har vissa apotek slutat sälja dem, kostar typ 100:-

Jag har M nu och de sitter perfekt, när mjölken rann till hade jag L och det satt tajtare än en en kondom gör om man trär den över huvudet och täckte typ 1/8 av brösten :eek: Jag köpte mina amnings bhar efter 1 vecka då brösten lugnat ner sig.
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Okej..ja de känns som man inte vill lägga ut massa pengar på amningsbh som kanske är för liten när man ska ha den:angel: Har en "sportbh" som är suuuperskön och troligen kommer "täcka" ett tag till..tror det får bli den tills jag sett hur stora dom tänker bli:angel:

Alla:
Tack för alla råd och allt, nu ska jag packa väskan och krypa ner i sängen, håll tummarna för mejj imon (även om jag smiter före;))
Beeebis:love:
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Tummar hålles!
Uppdatera så snabbt du kan, oavsett om det blir bebis imorgon eller inte! :)
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

apotekets amningstoppar är sköna men ger inte så mkt stöd fast i början behöver man inte så mkt stöd tuttarna är som stora hårda ballonger ;)
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

*kl*

Ingen Bebis i dag, BM tror dock att det kan vara på gång inom ett par dagar.

Jag håller alla extramammatummar jag har :love:
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Helt rätt..inom 2-3 dagar trodde hon det skulle sätta igång av sejj själv..har tydligen grymma sammandragningar (fast inte vad jag känner av:angel:) och går omkring å småblöder hela tiden nu (började igår) eftersom jag inte tycks märka av sammandragningarna så vågar dom heller inte lita på att jag kommer reagera ordentligt på värkarna så på Måndag ska jag in på koll igen:D
Kan de verkligen va så att de är på G utan att man känner nåt:confused: hon sa att de kan bero på att jag är hästtjej och har andra muskler än "vanligt" folk:crazy:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp