Smiter KANSKE före i kön..

Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Förhoppningsvis lär du märka det när den kommer ut i alla fall :D

Jag ska också på koll på måndag igen,.... om ingen bebis kommer i helgen.
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Nu ska inte du smita före i helgen:angel: jag förväntar mejj att va först nu:devil: ut ut ut...
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

har tydligen grymma sammandragningar (fast inte vad jag känner av:angel:) och går omkring å småblöder hela tiden nu (började igår) eftersom jag inte tycks märka av sammandragningarna så vågar dom heller inte lita på att jag kommer reagera ordentligt på värkarna


Det där har jag också funderat på, tog en ctg-kurva i söndags då de misstänkte havandeskapsförgiftning. Enligt den hade jag bra med sammandragningar, men kände inte ett skit. Då kan jag väl lika gärna få lite värkar utan att märka det eller? Nu gör det lite ont i magen, men jag tycker mer det är en fis på tvären :p
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Det där har jag också funderat på, tog en ctg-kurva i söndags då de misstänkte havandeskapsförgiftning. Enligt den hade jag bra med sammandragningar, men kände inte ett skit. Då kan jag väl lika gärna få lite värkar utan att märka det eller? Nu gör det lite ont i magen, men jag tycker mer det är en fis på tvären :p

Skönt att det inte bara är jag..:angel: bm trodde att jag skulle börja få värkar redan till kvällen:confused: skumt tycker jag för jag känner verkligen ingenting konstigt..iofs vet jag inte hur de ska kännas heller men..jaja..enda skillnaden mot igår är att jag går omkring å småblöder:crazy:
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Usch, låter inget trevligt att blöda. Jag ska till barnmorskan på tisdag och sen har jag fått läkartid nästa fredag eftersom jag då gått över tiden mer än nog. Vill gärna ha fart på det här nu. Och som sagt lite ont i magen har jag, men får ju för mig att det är foglossning och gaser etc..
Jag kommer ju missa min egen förlossning bara för att jag är så förvirrad ;)
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Ja, kan du smsa h*n och säga det?

Emro du får väl känna efter och se om du kan känna huvudet där inne? Om du kan peta bebisen i näsan, då är den på väg ut :D

Breakdance min kommer på söndag, det har jag bestämt :p
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Sånt kan ju vara svårt att missa. Jag missade de sju första timmarnas värkar. De första två kittlade i magen så jag fnissade, de andra två sov jag bort, de tre sista timmarna vaknade jag en gång i timmen och kissade, trodde jag var kissnödig, inte förrän efter tredje rundan förstod jag att det kändes konstigt. :idea:Riktigt ont gjorde det bara sista timmen innan krystning. Lycka till alla på jäsning och ni som är färdigbakta!
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Var på väg att bli hemskickad när dottern skulle födas och jag kom in med värkar på helgen, då hadde vi igångsättningsförsök planerade till måndagen. Känndes lite typiskt att de inte ville göra ett försök att skynda på det när man ändå var där. Fast som tur var blev vi aldrig hemskickade, vi hadde aldrig hunnit hem, det löste sig aldeles av sig själv. Jag känner med alla er som gått över.
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Min barnmorska är trevlig, hon sa åt mig att är foglossningarna för jobbiga mot slutet så kan man sätta igång from v 37, bara fostret är redo. Så jag ska inte behöva gå över något :D
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Kan de verkligen va så att de är på G utan att man känner nåt:confused: hon sa att de kan bero på att jag är hästtjej och har andra muskler än "vanligt" folk:crazy:

Jag vakna någon gång mellan 1-2 på natten, då var bebisen helt galen och sparkade lixom mellan revbenen istället för på revbenen. Gick och kissa som vanligt å reagera då på att mina ben var så svullna!

Kl 5 vaknade jag av att vattnet gick.
Kl 6.10 reagerade jag på att jag haft 4 värkar inom 10 min och vi åkte in. Ville hellre då åka hem igen om det var så.
Det blev bara tätare å tätare men inte speciellt jobbiga värkar.

När jag sen barnmorskan kom in vid 7,30 börja de bli jobbigt å de var värkar hela tiden, barnmorskan stängde av ctg'n efter bara några minuter å undersökte å jag var då bombsäker på att jag bara var öppen någon cm och skulle få gå sådär i flera timmar :angel:
Var då öppen 8 cm å bara å byta rum, han precis byta säng innan 1a krystvärken kom vid 7,45!


När vi var på föräldrarutbildning sa bm att det tar 3 timmar för livmodertappen att utplånas och 1 timmer för varje cm, långsammare för förstföderskor.

För mig blir det då 11 timmar, och det var ungefär när mina föräldrar åkte hemifrån och jag tog sista kortet på magen och då såg min mamma på mig att något var på gång, jag var lite svullen och var hur varm som helst! Men kände som sagt ingenting.
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Kan du beskriva hur en värk känns då:angel:
Inatt har min kropp gjort en ofrivillig tarmsköljning:crazy: va upp fyra ggr varav två ggr spydde jag som en gris, har insett att det inte är så kul med mage! Så nu har jag inte bara en galen bebis utan dessutom träningsvärk(?) i magen från inatt.. å så känns det bokstavligt talat som att de snart ska trilla ut ett huvud mellan benen på mejj..:angel:
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Låter som något är på G!
Det går inte att beskriva hur en värk känns, du missar de inte! Mina värkar gjorde inte ont i början utan hela magen blev stenhård och de höll i sig i ca 30 sek.


Snart kommer det nog en buke-bebis till :bump:
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Ja jag hoppas verkligen det:D Fast de är ju många andra innan mejj som fått vänta lääänge innan de hänt nåt mer så jag orkar inte hetsa upp mejj i onödan:angel: Bebis är helt tokig idag, de ser seriöst ut som i alien filmen (den när hon har en alien i magen):rofl:
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Min har också varit helknäpp i flera dagar! Igår mådde jag skitilla när jag gått och lagt mej men spydde aldrig (har inte gjort en enda gång under hela grav). Varje gång jag rör mej får jag sammandragningar och på nätterna gör de ganska ont. Men på dagarna mår jag toppen, inget illamående och inga onda värkar.

Det är ok om du vill ha barn före, du behöver inte skaffa nytt nick eller så.... bara så du vet :D
Jag tänkte det kunde vara kul med en 080108! :D
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

De blir väldigt många 08or i år:angel::D
Idag har jag verkligen trott att de varit på gång..mått helskumt hela dagen och tyckt mejj känns nåt konstigt i magen (som jag inte känt förut) klockade lite halvt och konstaterade att de knöt sejj med 15min mellanrum:angel: har suttit och väntat på att klockan ska bli 4 så sambon kommer hem från jobbet och tänkte då att vi kanske skulle få åka in ikväll:angel:, när kl blir halv 3 stannar allting av och bebis börjar "springa" igen:( Luuuurad:mad:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp