Smiter KANSKE före i kön..

Breakdance

Trådstartare
I en annan tråd jag skrev fick jag skäll för att jag ville smita före i kön:angel: nu är det så att de kanske blir så ändå, vare sejj jag vill eller inte. Imorgon kl. 11.00 ska vi in på extra UL och enligt bm är det 70% chans/risk/möjlighet att jag kommer bli igångsatt pga hastigt stigande sf-mått..
Vet inte riktigt om jag vill bli igångsatt..i trådarna man läst här har det ju inte alltid varit en positiv klang kring ämnet:confused:

Men men..de visar sejj imorgon:D
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Oj.... överjäsande bebis? Eller vad är det som växer för fort?

Du får gärna gå före i kön, sålänge du inte går före mej :p

Hoppas det går bra för dej imorrn i alla fall....
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Hmf.. jag gillar inte riktigt folk som går före :mad:;). Givetvis är det viktigast att du och bebis mår bra.
Känner mig själv lite tveksam till igångsättning, men i den här segotakten slutar det väl tyvärr med det :crazy:
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Jo men dejj går jag nog före;) så länge du inte tänker åka in inatt:angel:
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Känns faktsikt helt okej ändå..jag vill gärna ha ut bebis nu.. (har redan tröttnat på å vänta med 19 dagar kvar)

Hur lång tid brukar en igångsättning ta?
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

heja heja heja,... vad spännande....

min igångsättning som misslyckades tog 36 timmar för 4 cm :angel: inget du vill höra va... sen blev det snitt.... och då hade jag ändå gått 18 dagar ÖVER tiden.

Men det brukar nog gå betydligt fortare... Min livmodertapp var inte ens mogen fastän vattnet hade gått flera dagar tidigare... mysko....

Lycka till!
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

I en annan tråd jag skrev fick jag skäll för att jag ville smita före i kön:angel: nu är det så att de kanske blir så ändå, vare sejj jag vill eller inte. Imorgon kl. 11.00 ska vi in på extra UL och enligt bm är det 70% chans/risk/möjlighet att jag kommer bli igångsatt pga hastigt stigande sf-mått..
Vet inte riktigt om jag vill bli igångsatt..i trådarna man läst här har det ju inte alltid varit en positiv klang kring ämnet:confused:

Men men..de visar sejj imorgon:D
Vänta tills du har gjort tillväxtkontrollen... ;) :idea:

Jag hade ett SF-mått som tog ett rejält skutt (jag låg plötsligt FLERA kurvor ovanför övre normalkurvan :angel: ) i slutet av graviditeten, alla tre gångerna. Med ettan var jag inne och gjorde ett extra UL av det skälet, men det var ingen fara på taket.

Lycka till, hur det än blir!
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Min kompis blev igångsatt en onsdag kl 10,30 och bebisen kom ut 23:30. Vattnet gick på måndag morgon.

min Rasmus var en vilde i magen, vid sista mätningen skiljde det över 5 cm när min BM mätte! Han hatade när man petade på honom och min BM vart helt chokad när hon mätte "Oj det här kan inte stämma" och så mätte hon igen å så var magen 5 cm mindre och han levde verkligen rövare där inne.

Hoppas det inte är någon fara med dig eller bebisen, kanske den bara valt att lägga sig på något annat sätt?
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Vänta tills du har gjort tillväxtkontrollen... ;) :idea:
Jag hade ett SF-mått som tog ett rejält skutt (jag låg plötsligt FLERA kurvor ovanför övre normalkurvan :angel: ) i slutet av graviditeten, alla tre gångerna. Med ettan var jag inne och gjorde ett extra UL av det skälet, men det var ingen fara på taket.

Lycka till, hur det än blir!

Va in på ett UL för det den 20e å då uppskattades bebis vara 34% större än normalt:angel: så idag vid rutinkontrollen fick bm en chock när kurvan helt plötsligt sköt i höjden med 6cm till:eek: Därav akut(?)tiden imorgon och förvarningen om igångsättning;)
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

heja heja heja,... vad spännande....

min igångsättning som misslyckades tog 36 timmar för 4 cm :angel: inget du vill höra va... sen blev det snitt.... och då hade jag ändå gått 18 dagar ÖVER tiden.

Men det brukar nog gå betydligt fortare... Min livmodertapp var inte ens mogen fastän vattnet hade gått flera dagar tidigare... mysko....

Lycka till!

:crazy:Det är min största skräck ang igångsättning..försöker att inte tänka alltför negativt utan istället fokusera på att jag faktiskt kan va mamma redan imorgon:angel::love:
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Jag blir inte glad om du smiter före mig :mad: Nu är jag trött på det här, nu får h*n komma ut!
Kan inte föreställa mig hur det är för vindvissla och Emro, hur orkar ni? Jag har ju veckor kvar till BF, egentligen.. :D
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Jag blev igångsatt några veckor före BF, födde ett stort barn (för tiden) och förlossningen gick supersmidigt. Det tog några timmar, men jag klarade mig utan smärtlindring och sprack ingenting. En igångsättning kan, precis som vilken förlossning som helst, gå både jättefort och väldigt långsamt. Lycka till :)!
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Kan inte föreställa mig hur det är för vindvissla och Emro, hur orkar ni? Jag har ju veckor kvar till BF, egentligen.. :D

Har vi något val? :D

Den som väntar på något gott......

Men utan buke hade jag nog inte klarat det, här har man iaf lite kul läsning!
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Vet du vad? Det pirrar i hela min mage. Jag kan inte ens föreställa mig hur det känns för dig.

:love:

Lycka till i morgon gumman, hur det än blir. Tvinga karln att ringa mig om du inte kan själv, okej?
 
Senast ändrad:
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Fram till nyår gick det ok för jag var så fokuserad på att bebis skulle slippa bli ett sent decemberbarn. Egentligen tröttnade jag på själva graviditeten för länge sen, och nu får bebis mer än gärna komma så snart som det bara är möjligt.
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Jag blir inte glad om du smiter före mig :mad: Nu är jag trött på det här, nu får h*n komma ut!
Kan inte föreställa mig hur det är för vindvissla och Emro, hur orkar ni? Jag har ju veckor kvar till BF, egentligen.. :D

Jag har ju egentligen två veckor kvar..eller ja 19 dagar för att va exakt:angel:
 
Sv: Smiter KANSKE före i kön..

Varför tog du bort "stoffe" å skrev "karln" istället;) klart vi hör av oss:D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp