Smitare!!!

Sv: Smitare!!!

Jag har inte påstått nått, jag har sagt vad jag tycker. Så jag förstår inte riktigt vad du vill ha sagt med just det?
Jag har heller aldrig sagt att en katt mår dåligt av att bo i närheten av en 70-väg, så det förstår jag inte heller vad du menar med?

Nej, jag tycker inte heller att någon kan KRÄVA av den person som kör över ens katt att denne ska leta reda på en. Däremot tycker jag fortfarande att ägaren har all rätt i världen att bli sur/ledsen om föraren bara fortsätter sin resa som om ingenting har hänt. Empati, som sagt.

Ja, men inte att snacka skit om bilisten som gjort sin plikt. Eller sätta ut tummen ner/dagens ris i tidningen.
Empati är ett stort ord som är svårtolkat eftersom det betydre olika för olika människor. Har man stannat, katten är död, och man har dragit den åt sidan så har man all rätt att fortsätta köra. Sen om dom fortsätter som om ingenting har hänt vet ju inte du någonting om, eller hur? Jag letade inte upp några ägare eller nått ut fortsatte min tur, menar du då att jag fortsatte som om ingenting hade hänt?

Stackars lilla Selma och stackars er! Min gamla gubbe Måns sörjde 2,5 månad innan hans bästis Månsan kom hem igen! Men han hade den turen att hans tjej kom tillbaka igen.

//millus

Föraren har all rätt i världen att forsätta köra efter att denne kontrollerat att katten verkligen är död - ja, men har föraren möjlighet att se sig om efter ägaren så tycker jag det är oerhört empatilöst att bara fortsätta. Och i det läget tycker jag faktiskt att föraren beter sig "som om ingenting har hänt". En antagligen älskad katt är död, har man då inte så mycket hjärta i sig att man ens kan försöka leta reda på ägaren (gå till närmsta hus och höra sig för)?

Men som sagt, jag förstår om du som busschaufför inte hade den möjligheten. Du var på arbetet, hade tidtabeller att hålla o.s.v. Det är förståeligt att du fortsatte din tur.

, men inte att snacka skit om bilisten som gjort sin plikt. Eller sätta ut tummen ner/dagens ris i tidningen.
Empati är ett stort ord som är svårtolkat eftersom det betydre olika för olika människor. Har man stannat, katten är död, och man har dragit den åt sidan så har man all rätt att fortsätta köra. Sen om dom fortsätter som om ingenting har hänt vet ju inte du någonting om, eller hur? Jag letade inte upp några ägare eller nått ut fortsatte min tur, menar du då att jag fortsatte som om ingenting hade hänt?

Katten låg mitt på vägen i en blodpöl:cry:det tolkar inte jag som att föraren gjort sin plikt...:mad:
H*n har bara fortsatt utan att bry sig.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 470
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 492
Senast: Urigurien
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 519
Senast: tuaphua
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 331
Senast: LevelSkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30