Smidiga ridvästar till monté

ghost

Trådstartare
Om jag nu någon gång skulle få för mig att använda min montélicens måste jag skaffa mig en väst.

Är det någon som har tips på nån bra och smidig? På licenskursen hade jag en som var rätt otymplig och lite för lång för att avsittningarna skulle vara enkla.

Jag förmodar att det kommer att gå att hitta billigare skapliga västar nu när reglerna ändrades?

Sv: Smidiga ridvästar till monté

De västarna som används vid galopplopp är väldigt smidiga och konfortabla! Jag kommer inte ihåg vad det är för märke på min, men det finns säkert någon på galoppforumet som kan hjälpa dig :idea:

Jag klippte helt sonika bort en dm nere bak på min väst, fast så får man väl förstås inte göra..:smirk: Fast jag har ridit ett antal lopp i den så:idea:

Jag får börja leta alltså. :idea:

Min kropp är lite "kurvig" så jag har svårt att läsa mått-tabeller och lyckas köpa nåt som passar.

Kommer det att finnas billigare bra västar nu i och med att de ändrade reglerna för västarna tror ni?

Ja framför allt smidigare västar! Klass 1 är ju nästan bekväma...

Min gamla har jag haft sen jag var 12 (det är ett tag sen) den var en bland de första som de tog fram och jag hoppas det har gått framåt betydligt sen dess... Den är...jaa..."lite stel", man kan ju inte andas med den på sig... Hugah...:eek:

Nån som vet om det finns bra västar att köpa i "specialstorlek". Är lång, men ganska smal, så jag behöver vuxenväst med de är stora runt midjan. :D

Keffly kan man specialdesigna västar hos. Välja färg på varje del samt välja lång rygg, kort rygg etc. Perfekt.
Jag har precis beställt hem en väst ifrån Zilco för att pröva om det blir en succe, runt 1500 kommer den att kosta till kund vilket är helt ok. Smidig är den oxå.

Keffly kan man specialdesigna västar hos. Välja färg på varje del samt välja lång rygg, kort rygg etc. Perfekt.
Jag har precis beställt hem en väst ifrån Zilco för att pröva om det blir en succe, runt 1500 kommer den att kosta till kund vilket är helt ok. Smidig är den oxå.

Keflys kostar skjortan, eller hur? :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 192
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 243
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 834
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar