Eyleen

Trådstartare
I helgen får förhoppningsvis min kära vän hem en ny häst!
Vårat lilla "problem" är att varken hon eller jag är så förtjust i namnet på denna valack! Han heter Tristan och endast det :P

Finns det några smeknamn för detta namn? Oerhört glad för alla tips! Tack! :)
 
Sv: Smeknamn!

AlvaT - Trio gillade jag skarpt! :)

Gimlan - Chris tänkte jag faktiskt också på! Och Stan var också ballt :)

Tack!
 
Sv: Smeknamn!

Alla smeknamn mina hästar fått har kommit efter ett tag då vi lärt känna varann lite mer och då har det kommit naturligt :)
 
Sv: Smeknamn!

Jag hade nog sagt Tisso tror jag. Eller kanske något helt annat som inte alls har med namnet att göra.
Vet en häst som heter Harmoni, kallades Kajenn och nu bara går under Kajsa. Passar mycket bättre än Harmoni :D
 
Sv: Smeknamn!

Alla smeknamn mina hästar fått har kommit efter ett tag då vi lärt känna varann lite mer och då har det kommit naturligt :)

Håller med!
Flera av mina hästar har smeknamn. Daggarperla (långt, ligger inte så bra i munnen trots att det var jag som valde namnet) blir Dagmar.
Isold blir Isa.
Zambalo blir Zamba.
Nattfari blir Karl (be mig inte förklara).
Cingel har på något spännande sätt blivit Yngve.
Pikat har blivit Piraten.

Ja, ni ser. Vissa smeknamn är ganska självklara (Isa och Zamba) och andra är mer svårförstådda.
 
Sv: Smeknamn!

Min förra häst som dog hette Zackariaz och kallades för Zack, Zackis eller Zackeponken. Min na pärla heter Wieteke men kallas Vickan och Vickanpickan. :)

Det kon naturligt och jag tror det gör det för er också :D
 
Sv: Smeknamn!

Alla smeknamn mina hästar fått har kommit efter ett tag då vi lärt känna varann lite mer och då har det kommit naturligt :)

Samma här

Tritill, blev snabbt "Tritte" som ibland bara blev fina "Tritt" och ibland "Tritvald". På senare tid har jag börjat kalla honom "Frances"... han är liite lik lammet i Tele2-reklamen :laugh:
 
Sv: Smeknamn!

Tycker inte det behöver ha med namnet att göra, det brukar ge sig med tiden. Förra hästen hette Jonatan men kallades ponnyn eller makaronen. Nya heter Sky Walker, fick snabbt namnet Kakan.
 
Sv: Smeknamn!

Ja ni har nog så rätt allihopa! :)

Tridde kom jag på nu i all hast! ^^

Kommer säkert sluta med att jag kallar honom Tristis! Hehe!

Jag har en tendens att ge alla hästar smeknamn som slutar på -is!

Vi får väl helt enkel se vart vi landar! Men tack för alla förslag! :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
17
· Visningar
2 121
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 601
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 475
Senast: hundtant
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 774
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp