Smask och slask

palle

Trådstartare
Just så låter det med jämna mellan rum om dagarna...

Ebba är 7 år, och Tussan är ca 6 månader på bilderna...

Och det är INTE mor och barn, Tussan är inte ens född hos mej...

12024248.jpg

12024249.jpg

12024250.jpg

Sv: Smask och slask

katter som har blivit tagna från sim mamma för tidigt kan utveckla ett udda beteende och snutta på både det ena och det andra..
jag vet om en katt som tuttade på plädarna o soffan.. de blev alldeles plask våta av saliv.:crazy: och han togs från sin mamma vid sju veckors strecket av olika andledningar.

Tussan är född 5 Dec-06 och jag fick hem henne 10 mars-07... :angel:

ååhhh va vacker hon med mycket vitt på!! den andra var med fin men just hon var ju något över det vanliga.

I stallet där jag har min häst finns en hankatt som är tre år. Han snuttar fortfarande på sin mamma när hon får nya kattungar, och han är då inte tagen från sin mamma tidigit, de går ju ihopa fortfarande. Jag tror att det beror mycket på kattmamman. Tillåter hon att "ungen" snuttar - då gör "ungen" det, oavsett hur gammal han/hon är, tillåter inte kattmamman det så snuttar inte ungen.

Hemma har vi en hankatt, han fick vi vid åtta veckors ålder (vi visste inte bättre då), han har aldrig snuttat så jag tror att det är väldigt individuellt och inte beroende på vid vilken ålder katten tas från mamman - eller så har jag hittat undantagen?

När Tussan kom hade vi försökt att få Ebba dräktig i ca 6 månader och hon pinkar mänder överallt när hon löper...

Men sen Tussan kom har hon inte löpt en enda gågn och därmed har hon sluppit sina p-piller och vi har ingen hona som löpkissar längre :banana:

Bara 2 pilska karlar som "drippdroppar" iland :angel:

Så hoppas vi att hon ska vänja av Tussan med att snutta och på "naturlig" väg komma i fas och sen löpa och då bli dräktig :)

Som sagt... hoppas kan man ju alltid göra...

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 067
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 949
Senast: Catsu
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 029

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Skällande hundar

Hästrelaterat