Smärtkänslighet

Jag är mer smärtkänslig när det gäller tänderna, borra och laga hål har jag väldigt svårt för och det skulle absolut inte gå utan bedövning.

Sen har jag fått knäskålar ur led, brutit en arm allvarligt osv. Men den smärtan har varit mer hanterbar. Så för min del beror det på var smärtan är och om den kommit genom en olycka eller om man ska genomlida planerad smärta.
 
Tror som flera att man är olika känslig för olika saker, och framför allt olika bra på att hantera smärta. Mitt ex åt smärtstillande för minsta lilla och jag har någon teori om att han aldrig har lärt sig att tänka bort det onda. Medan de flesta som haft häst får så mycket smällar att man blir van.

Fast tandsmärta kommer jag nog aldrig lära mig att hantera. Blir helt förstörd när det ilar pyttelite.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 782
Senast: __sofia__
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter att min första upprördhet lagt sig över min skenande vikt samt bekräftelsen jag fick på mina hälsoproblem i boken som handlade om...
Svar
4
· Visningar
1 829
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 308
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Det här blir jättelångt och lite personligt men jag är så himla uppgiven just nu. För mer än ett halvår sedan fick jag hjärnskakning och...
Svar
16
· Visningar
4 675
Senast: Skogstokig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp