Håller helt med! Det verkar typ status att inte ha ont!Många tror att de är smärttåliga. Nu säger jag inte att du inte är smärttålig, det vet jag ingenting om, men min uppfattning är att gemene man ändå tycker de klarar av smärta bra. Standard tycker jag är "jag har ont och när JAG har ont gör det verkligen ONT".
Jag är nog rätt olika tror jag beroende på dagsform och vad som annars händer i livet. Har aldrig råkat ut för något riktigt smärtsamt, typ felställda frakturer, ischemisk smärta eller att föda barn dock. Har migrän ibland vilket är det värsta jag vet. Förutom att jag ofta mår illa och kräks vilket gör huvudvärken ännu värre är det en typ av smärta jag har svårt att hantera. Inte så att jag gråter eller att det händer något men jag lider verkligen, enda trösten för mig är att jag vet att det går över.
Jag har både gått med brutet finger flera dagar, och när jag röntgade ryggen efter ett fall från häst upplös läkaren mig att min svanskota måste varit bruten tidigare då den växt ihop snett. Inget av det gjorde särskilt ont, min slutsats är dock inte att jag är cool och smärttålig utan att brotten nog låg så till att det inte gjorde särskilt ont.