Smärtgränsen?

tindra

Trådstartare
När det gäller resetid ?

Har just nu ca 1 timmes restid dörr till dörr men flyttar snart och inser att det kommer bli minst 1½ timmes restid dörr till dörr, alltså 3 timmar totalt om inte mer. Nu är jag bara medryttare och rider en helgdag/vecka, ev. nån veckodag när det behövs och jag har tid.

Har ett tufft schema i veckorna och mycket att göra. Gillar hästen, stallet och ägaren och vill inte sluta.

Men samtidigt vet jag inte om jag har 3 timmar att lägga bara på resor ... som det är nu har jag två bussbyten, efter flytt kommer det förmodligen handla om tre.

Jag vet att ni inte kan svara på var gränsen går för mig, men var skulle ni dra gränsen?

Sv: Smärtgränsen?

nja, jag skulle inte klara det. Att byta buss och krångla tycker JAG är för jobbigt.

Skulle aldrig åka så långt för att rida, eventuellt för att åka och träna en gång i månaden, men inte varje vecka. Och med buss dessutom, ve och fasa.

Näe, MAX 30 minuter dörr till dörr - i bil, så lat är jag.

Fast om du redan är van att resa så, och dessutom gillar stallet och allt, så kanske du inte ska backa för den där extra timmen. Reser du 2 kan du lika gärna resa 3 på ett sätt.

Jo, fast 2 är redan nu på smärtgränsen. Att veta att det är 3 timmar uppepå ridning, mockning, skötsel, foderhinkar/påsar osv.

Tror den extra restiden kommer innebära stress och jag åker till stallet för att stressa ner ...för att inte tala om att det är jobbigt nog att åka två timmar ...

Vill liksom känna att jag har den tiden att stå och gosa en kvart om jag vill det. Nu är det visserlige stressande att åka buss bara i sig eftersom man måste anpassa sig så...

Liknande trådar

Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 757
Senast: sjoberga
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 431
Senast: Snurrfian
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 924
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 506
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar