K

krigarinna

jag börjar undra lite vad det kan vara för nåt när min häst inte vill att man borstar/tar på hans vänstra överarm.
Han har jämt ogillat det mer eller mindre. Besiktning u.a. Veteriären hittade inte heller nåt.
Ingen hälta vid longering, ingen hälta vid ridning. ingenting. Har inte heller hittat någon värme eller svullnad där. Men ändå pekar han mot det, eller nafsar till. (även då jag inte är där och pillar)
Samma är det ibland på bogen. Så han gillar inte heller då man ska spänna täcket där.

Vad är det för fel egentligen? För nåt är det ju som irriterar. :/ men VAD kan de va?

Sv: smärta?

Men kan det vara endast på ena sidan? :S Jag tycker det bara blivit värre med tiden. I början var det inte så mycket tjafs om det. Men nu åker öronen bak så fort man närmar sig det området :I

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 178
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 863
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 736
Hästvård Bakgrunden: Min häst blev halt efter ett uterittspass där han gått ganska fort på en hårdare men jämn skogsväg (inte varit ute på ett...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
36 993
Senast: Toxid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar