Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill bara att det ska vara snyggt, men jag är inte hemma i inrednings träsket.Hur vill du att det ska se ut?
Vilken stil/känsla vill du ha?
Är vägarna helt neutralvita? (svårt att avgöra på bild)
Om de tonar åt något håll så behöver du ju ta hänsyn till det.
Personligen hade jag prioriterat att få upp något med färg eller mönster på väggarna före gardiner.
Men jag är en sådan som aldrig hade velat ha ett helt rum med vita väggar från början ens...
När du har så fint spröjsat fönster tänker jag enkelt bara för att rama in det och lite neutralt.
Och mer liv på andra ställen i rummet.
(om jag bott där hade det hängt ett par meter mönstrat tyg på långväggen,
men det är troligen inte ett råd som lämpar sig för dig)
![]()
Detta är min röra! och som ni ser gardinerna är jätteroliga!
Ska man ha lila eller gröna eller röda eller gula. eller ska man ta och tonna det med fotografier och ta blå?
Nå vad tycker ni?
Hellre få in så mycket ljus som möjligt, är det på grund av insyn hade jag valt en skir vit gardin, helst en gammal vit linnegardin. De släpper in ljus men hindrar insyn.
Jag vill bara att det ska vara snyggt, men jag är inte hemma i inrednings träsket.
de är smuts vita. eller stockholmsvitt, vill ändra på det men det får vänta. Hyllor kommerÄr vägarna helt neutralvita? (svårt att avgöra på bild)
Om de tonar åt något håll så behöver du ju ta hänsyn till det.
Personligen hade jag prioriterat att få upp något med färg eller mönster på väggarna före gardiner.
Men jag är en sådan som aldrig hade velat ha ett helt rum med vita väggar från början ens...
När du har så fint spröjsat fönster tänker jag enkelt bara för att rama in det och lite neutralt.
Och mer liv på andra ställen i rummet.
(om jag bott där hade det hängt ett par meter mönstrat tyg på långväggen,
men det är troligen inte ett råd som lämpar sig för dig)
Snyggt!Jag skulle definitivt tagit ett par skira gröna gardiner. Släpper in ljus men ger rummet lite liv.
Typ såhär,
https://www.bonprix.se/produkt/gardin-uni-1-pack-groen-943651/?size=203378023&typ=PLA&anbieter=GoogleShoppingC&aktion=pla&matchkey=94365195#3&source=plusbox&gclid=COS5tKGjrNMCFU3GsgodbGsGZQ
Snyggt!
därför försöker jag bilda en uppfattning genom att exponera mig till andras tankar och smak.Kul att smaken är så olika! Jag hade aldrig valt annat än vit eller gråbrun.
Tavlor däremot, där är jag utan mått och sans...
därför försöker jag bilda en uppfattning genom att exponera mig till andras tankar och smak.
Jag vill bara att det ska vara snyggt, men jag är inte hemma i inrednings träsket.
Ok tack, Ramar kommer när jag har alla bilder jag vill ha så jag får enhetliga ramar på alla bilder. att det inte är fler är att budgeten ska räcka till så mycket.Ett tips för framtiden: kika på lite olika sidor, typ Styleroom och Pinterest, och se vad du själv tycker är snyggt i inredningsväg. De kan vara väldigt bra hjälpmedel för att komma fram till en personlig stil. Buke kan vara bra som smakråd, men eftersom alla har olika preferenser så är det inte säkert att du blir klokare av svaren.
Med det sagt... Personligen skulle jag satt skira gardiner vid ett såpass stort och fint fönster, för att verkligen släppa in ljuset. Någon gråblå nyans tror jag skulle kunna bli fint, och matcha bilderna på väggen litegrann. Enkla vita gardiner skulle jag inte ha mot en helvit vägg, de riskerar att smälta ihop helt då.
Apropå den stora vita väggen så skulle bilderna göra sig betydligt bättre i snygga ramar. Jag hade tagit svarta, så att de syns bättre mot bakgrunden. Sen hade jag satt upp x antal fler bilder, för de två som sitter där ser lite ensamma ut, men jag älskar tavelväggar så jag är något partisk.![]()
Nja jag kan köpa en Tvåa men jag har ingen lust att jaga lägenhet just nu. trivs så bra i huset jag bor i nu. Kabelkanal till tvn är på G. Tänkte ha en runda till av tavlor ovanpå.Jag hade haft skira ljusa, neutrala om ens några.
Mitt största problem är röran i rummetKan du på ngt sätt banta ner alla sladdar och elektronik?
Finns det ngn snygg förvarings-lösning du gillar? Vad vill du ha för stil rent allmänt i rummet? Det är ju snyggt med originalgolv (?) och fönster med spröjs så du har ju bra grund liksom!
Ett tips är också att hänga tavlorna ngt högre upp så känns det som att rummet har mer rymd/höjd!
Jag hade fortsatt på soffans kulör som jag med min laptop uppfattar är något mörkare grå och tavlorna/bilderna till höger som också går i lite dovare toner samt att även kanske köpa en sängkappa och överkast i samma tema? Det behöver absolut inte vara exakt samma kulörer, men jag skulle utgå antingen från soffan eller bilderna.![]()
Detta är min röra! och som ni ser gardinerna är jätteroliga!
Ska man ha lila eller gröna eller röda eller gula. eller ska man ta och tonna det med fotografier och ta blå?
Nå vad tycker ni?