Pastaskruv känns som perfekt size att fastna men jag är tramsig. Han är bara 4 mån så vi hinner nog vänja in mamma också
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du ska börja ge smakportioner när du vill det. Inte bara för att barnet blir 6 månader. Jag började ge en gång om dan till min dotter vid 6 månader, hon ville inte ha så efter nån månad la jag ner det hela och hon fick lite plockmat istället - russin, majs, brödbitar. Det var mer poppis men inte jätte. Gav ingen välling, ingen ersättning. Hon helammade till 8 månader, då försökte jag igen med mat. Hon åt max en tugga per måltid (lunch och middag) tills hon var ungefär 1 år, då började hon så smått vilja äta, men hon är fortfarande (snart 6 år) liten i maten. Det är sån hon är.När har ni börjat med det? Hur har det påverkat amningen?
Vår BVC sköterska sa att vid 6 månader ska man börja byta ut ett mål till gröt eller välling.
Vi började ge pyttelite när han blev 4 månader och nu får han typ en tsk gröt samt smaka på det vi äter och han älskar det!
Jag hoppas verkligen att han vill amma ett tag till för det är såå mysigt.
Har för mig att BVC sa att det var viktigt att de satt på ändan rakt upp och ned i tex en barnstol, då minskade risken för att de skulle sätta i halsen och man såg om de gjorde det. Krälande i soffan tex eller liggande ned var mycket mer risk.Pastaskruv känns som perfekt size att fastna men jag är tramsig. Han är bara 4 mån så vi hinner nog vänja in mamma också
Phew den biten har vi iaf rätt dåHar för mig att BVC sa att det var viktigt att de satt på ändan rakt upp och ned i tex en barnstol, då minskade risken för att de skulle sätta i halsen och man såg om de gjorde det. Krälande i soffan tex eller liggande ned var mycket mer risk.