Små hundskor?

pepp

Trådstartare
Funderar på att skaffa små skor till min lilla vovve (dvärgpudel) han pallar inte att vara ute och gå nu när det är kallt (-12) utan börjar halta och hoppa på tre ben.
Tänkte om det finns smååå hundskor, eller om man kanske kan använda bebissockar med plast under eller nåt, om det finns sånt v.s. Vill ju som gärna ha med honom på promenaderna utan att slippa bära.

Sv: Små hundskor?

Vet att det finns små hundskor, har sett flera chihuahuaor med skor på sig och de är ju till och med mindre än en dvärgpudel! Borde väl finnas i välsorterade hundbutiker eller på internet kanske?

Träffade en kall dag en yorkie med tofflor. Jag stannade kvinnan och hon berättade att hunden vägrade att gå ut i kyla utan sina tofflor. De var av filt/fleece och med kardborreband. Hon hade gjort dem själv.

Den såg för härlig ut när den självsäkert tuffade fram (utan koppel) bredvid matte i på stadens shoppinggata....

Om du bestämmer dig för att beställa ifrån internet eller inte har möjlighet att åka till en djuraffär de närmsta dagarna kan man ta en bebisstrumpa och sen en bit diskhandske över och fästa med tex maskeringstejp!

Edit: Alltså som en tillfällig lösning :)

Muttluks och Polar Paws finns i små storlekar, om du vill ha något som är gjort för att gå med. Sen finns det ju mängder med "utklädningsskor" för småhundar men de tror jag inte funkar så bra i snö.

Kan de här vara något?

053005_01.jpg

Tasskydd för hundar med såriga eller känsliga tassar, säljs parvis. Från H*öks.

Muttlucks är bra skor som sitter på plats, den populäraste hundskon bland de som har min ras (Chinese crested). Vill man göra själv så kan man ta bebissockar med kardborreband, bebisvantar (såna utan tummar) som ibland brukar ha kardborreband högst upp osv. sen om man får dem att sitta fast ordentligt är en annan femma, beror lite på hur hundens tass är utformad osv.

Vet du om muttlucks finns här uppe? Eller om jag måste beställa...

Jag tror du måste beställa direkt från företaget här i Sverige, tror inte de har några återförsäljare tyvärr.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 890
Senast: Cissi_ma
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 543
Senast: ildiko
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·
Hundhälsa Åsikter finns alltid. Det finns lika mycket hundägare, som åsikter om vad som är bäst för hunden. Alla tänker vi olika, och samtidigt...
Svar
9
· Visningar
1 822

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23
  • Stora shoppingtråden III
Tillbaka