Att efter frukost ha tid att ta en kopp te och äta choklad till, gärna tittandes på något trevligt på tv.
Att vakna bredvid hundarna är också riktigt lyxigt. De ligger ofta längs med hela mig när jag vaknar och det är så fint att kunna krama dem en stund innan det är dags att gå upp.
Egentligen är det mesta med hundarna helt underbart, som att sitta med dem i soffan, gå promenader med dem, se dem springa tillsammans, träna lite tricks med dem och se hur otroligt glada de blir... Och såklart att möta dem när jag kommer hem från jobbet och vi har kramkalas i soffan.
Klättringen är också oftast jättekul, framförallt att klara små projekt och egna utmaningar där.
Att se hur killen jag träffar umgås med hundarna är också väldigt fint, och hur han dansar runt och fjantar sig bara för att få mig att ramla ihop i en skrattande hög (vilket i 99,9% av fallen fungerar klockrent).
Sedan blir jag väldigt glad när morsan gör småsaker, som att ha vattenkokaren redo när jag kommer för att det ska gå snabbt att få te, eller när hon spontant kokar ägg till mig (hon är världsbäst på att koka ägg så att de blir helt perfekta och supergoda!).
Musiken är också något som får mig otroligt glad, att lyssna på vissa riktigt bra låtar genom högtalare eller hörlurar med utmärkt ljudkvalitet, åh, det är fantastiskt.
Blir också glad av att skapa saker, fotografera, måla, sy, sjunga, spela instrument... Allt kreativt mår jag bra av. Tyvärr går det väldigt mycket i perioder hur mycket jag orkar sådant. Önskar alltid att det blev mer av det.