C

ChipsFancyCutter

Lite inspererad av SM snacket kanske skulle man försöka samla ihop sveriges alla nordis western ryttare för riks (får ju inte säga SM :rofl:) i western med nordis!
Kul tanke...jag fortsätter drömma istället om det.
/ Christel ~jag älskar min nordis

Och nu riskerar jag väl att låta som en surkärring, men om ni ska visa "dom" så är det ju lämpligt att göra det på ett öppet SM. Det är ju det som är poängen med att samla ihop alla raser på en och samma tävling. Delar man upp sig rasvis blir det ju inte så svårt att bli Svensk Mästare, med det här stora planerade SM:et tävlar alla mot alla. Vilket de förvisso kan göra inom WRAS också, men eftersom quarter/paintfolket inte kommit på de tävlingarna i någon större utsträckning blir det här en chans att verkligen kora en RIKTIG Svensk Mästare oavsett om det är en nordis eller paint eller arab eller welsh eller.....
C
C

nejnej.. det var inte alls så jag menade..
men jag tycker själv det kan vara kul att jämföra med andra som kanske har samma "handikapp" innom westernridningen. Mot någon som kanske oxå har en stor bred häst som inte kan göra 7meters slidestop eller spinna i 170km/h..

nämen, om du förstår vad jag menar.
i en tävlning med quartrar och andra raser som är mer till för grenen så har man kanske inte så stor chans att vinna i reining exempelvis. Då kan det vara kul att tävla mot sånna som en själv..

kanske formulerar mig knasigt... men försår du hur jag menar??
:confused:

nejnej.. det var inte alls så jag menade..
men jag tycker själv det kan vara kul att jämföra med andra som kanske har samma "handikapp" innom westernridningen. Mot någon som kanske oxå har en stor bred häst som inte kan göra 7meters slidestop eller spinna i 170km/h..

nämen, om du förstår vad jag menar.
i en tävlning med quartrar och andra raser som är mer till för grenen så har man kanske inte så stor chans att vinna i reining exempelvis. Då kan det vara kul att tävla mot sånna som en själv..

kanske formulerar mig knasigt... men försår du hur jag menar??
:confused:

Jag förstår nog delvis vad du menar. Skulle vara ganska fräckt att titta på en tävling med bara nordisar...de är söta, men jag hoppas att också du förstår vad jag menar när jag skriver att den svenska mästaren i tex reining verkligen ska vara den som är bäst i Sverige (just då är väl bäst att lägga till, se på årets hopp-SM) Visst, med stor sannolikhet blir det en quarter eller en paint, men vadå?Må bästa ekipage vinna..
C

Jo, jag tycker själv att SM ska vara för den som är bäst i sverige i respektiver gren,
MEN jag skulle tycka det vore tufft med en nordis tävling. dock ej SM...

tack hej... :bow:

Ni kan kalla det Riks för tjockmagade individer..... :rofl: :rofl: (obs! inget påhopp gillar själv nordisar.....) :D

/Carina :bump: :bump: :banana: :banana:

Nej du kanske inte har någon större chans i Reining men däremot kan en Nordis definitivt vinna Trail eller varför inte Horsemanship. :idea:
En annan är ju gammal Nordis ryttare och sneglar lystet på mammas nordis emellanåt. Det är henne jag tävlat. :love:

Det är inte alls omöjligt att placera sig i Reining med en Nordis så länge man "bara" behöver rida 70 och under för att placeras sig. Att plussa är nog inte det lättaste. :angel:

Men att rida ett korrekt mönster, på en välskolad häst som gör rörelserna korrekt skall väl gå även på en nordis = 70 poäng :p

Och vad gäller att tävla mot sådan med samma "handikapp" som en själv är väl bara att ge sig i kast med Nordis förbundet och dra igång dom. :cool:

Heja dig :bow:
Monke :)

Kul att några tyckte om iden.
Man kanske skulle se hur intresset är på nordis fronten.
Just nu har JAG fått nog av SM för en hel vecka.
//Christel

Vilka kommer och tävlar i Rättvik om vi ordnar rikstävling då i samband med årsmötet (för nordsvenska brukshästar). Och vilken gren ska vi ha ?

Coolt :bow: :bow:

Dessvärre är det inte aktuellt för mig, eller är det?
Ja jag får väl bestämma mig under våren :p

Mamma hade ju blivit överlycklig om jag satte igång nordisen igen, numera är hon bara mamma(nordisen alltså) ;) MIN mamma är även behandlingsassisten :p

Vad sägs om Trail :d
Utmärkt att visa upp för di gamle gubbarna i styrelsen :rofl:

Monke :D

Jag hade dykt upp!!!
Kul grej! Fast om det ligger i maj månad så är jag nog inte så rid sugen. Väntar nämligen smått då.
Grenar? kul med en freestyle reining....fast allvarligt Trail WR VH kanske.

/Christel

Liknande trådar

Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 715
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 107
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 442
Senast: mars
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 116
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar