SM! Vilka har planer på att rida det??

Sv: SM! Vilka har planer på att rida det??

Njae, inte riktigt. Det behövs ju ett nivåkval till för att gå mellan * och **, alltså en 1,20 till med max 4 fel. Det slogs förhoppningsvis även fast på kommittémötet igår, för det står ju inte jätteklart i TR.
Fast det kanske inte var det du menade? *feberyrar* :cool:

Nä jag svarade på det hon skrev "tll 1* och 2*" :idea: och enl JJ så var han mycket tydlig med att det inte skulle bli fler. Vet du om det blev så?
Det står ju tydlgt i TR att nivåkval kan ingå i säsongskval.

Men då skall det väl vara underskrift från överdomaren för det krävs väl godkänd banbyggare OCH hoppdomare för att det skall räknas, annars kan man ju hitta på hej vilt menar jag :crazy:

ja fr överdomare eller domare ska det vara underskrift :laugh:

Tror du blandar ihop det med ride-up...

Det är ju därför det vore ett ypperligt tillfälle för överdomaren att kontrollera så få ekipage.......tro inte att jag är avundsjuk jag tävlar inte själv men är en :devil: på statistik o följer de flesta ekipage från ponny upp till landslagsekipagen på häst.

Det är ju därför det vore ett ypperligt tillfälle för överdomaren att kontrollera så få ekipage.......tro inte att jag är avundsjuk jag tävlar inte själv men är en :devil: på statistik o följer de flesta ekipage från ponny upp till landslagsekipagen på häst.

Tror nog inte någon vågar åka till ett SM i dag utan att vara rätt kvalade faktiskt.

Tror nog inte någon vågar åka till ett SM i dag utan att vara rätt kvalade faktiskt.

Nä det tror inte jag heller.
Såg ju hur det var ifjol på JSM. Då var det några som "bara" fick rida den öppna delen eftersom de inte var kvalade. allafall när det gäller J så är det gott om föräldrar som har koll eller tror att det har koll..

men då förstår vi om du inte vet allt. :idea: Statistiken dvs resulatlistor etc är lite för ofta felaktiga. Förutom då att ride-up och utbildningshoppning inte finns registrerade.
Sen vet jag ekipage som varit på hopptävling i Danmark också.

Nä det tror inte jag heller.
Såg ju hur det var ifjol på JSM. Då var det några som "bara" fick rida den öppna delen eftersom de inte var kvalade. allafall när det gäller J så är det gott om föräldrar som har koll eller tror att det har koll..

Jamen precis , det finns ALLTID någon som har eller tror att dom har koll och lämnar in en protest, så Gött att bara kasta fram lite resultat i nyllet på dom , helst gjorda nationellt i ett annat land där inte ens mobilen funkar :rofl:

Gränserna är så öppna idag folk åker ju härsan och tvärsan runt och kan i stort sett ha kvalat var som helst, inte bara i Sverige så man skall nog inte bara förlita sig på eller utgå ifrån SvRf resultbas.

Då börjar det närma sig! :bump: Vädret här uppe är strålande, även om terrängbanan nog inte hade tackat nej till en natts regn...

I SM-klasserna ser det ut så här just nu:

JSM 16 starter (15 ryttare)
YRSM 14 starter (14 ryttare)
SM 14 starter (10 ryttare)

kl

Är det bestämt när och var Lag-SM kommer att hållas?

kl

Är det ngn från Sthlm som ska åka dit samåker jag gärna med h*n (bidrar med bensinpengar såklart), funderar på att åka dit över en dag o kolla (helst terrängridningen).

kl

såg att ngn skulle starta bårde jsm och yrsm, får man verkligen det?:crazy: eller var det bara jag som missuppfattade..:p

kl

såg att ngn skulle starta bårde jsm och yrsm, får man verkligen det?:crazy: eller var det bara jag som missuppfattade..:p

Varför :crazy:? Det är väl inget problem, det är ju knappast på samma häst... Finns ryttare som rider både YRSM och SM också.

Och det är jag med...en :devil: på statistik alltså o jag tror att du har rätt i åtminstone ett fall....:o

Jag tror visst att vissa tror sig osårbara och anmäler till SM utan att ha allting på plats...så en koll från ÖD på både hoppkval och FT-kval är nog inte att förakta...

Jamen precis , det finns ALLTID någon som har eller tror att dom har koll och lämnar in en protest, så Gött att bara kasta fram lite resultat i nyllet på dom , helst gjorda nationellt i ett annat land där inte ens mobilen funkar :rofl:

Gränserna är så öppna idag folk åker ju härsan och tvärsan runt och kan i stort sett ha kvalat var som helst, inte bara i Sverige så man skall nog inte bara förlita sig på eller utgå ifrån SvRf resultbas.

Just därför så skulle en kontroll på SM med så få ekipage vara befogat:)

Och det är jag med...en :devil: på statistik alltså o jag tror att du har rätt i åtminstone ett fall....:o

Jag tror visst att vissa tror sig osårbara och anmäler till SM utan att ha allting på plats...så en koll från ÖD på både hoppkval och FT-kval är nog inte att förakta...

Hmm av ren nyfikenhet har jag faktiskt kollat upp en del ryttare som jag VET är kassa i banhoppning. Ett snabbt överslag av detta tycker jag det är VÄLDIGT MÄRKLIGT att så många av just de här ryttarna klarar sina hoppkval i 1.20 och 1.30 på sk utbildningshoppningar när dom inte ens kommer runt dessa klasser på vanlig tävling under 12 fel :angel: eller inte kommer runt överhuvudtaget. :grin:

Vem bär ansvaret om det händer något?? Kommer ryttarens försäkring ens att gälla om dom skadar sig i terrängen när det visar sig att dom inte ens är kvalade??

Jag tror faktiskt inte det kommer vara några okvalade ekipage till start. Det har varit flera utbildningshoppningar som inte är så "officiella" att vi har koll på alla...

Precis som de sägs.. de finns utbildningshoppningar.
Däremot tror jag de går o diskutera svårighetsgraden på dessa utbildningshoppningar ....

Jag tror faktiskt inte det kommer vara några okvalade ekipage till start. Det har varit flera utbildningshoppningar som inte är så "officiella" att vi har koll på alla...

Har det varit någon kontroll på någon fälttävlan sedan ryttarboken infördes?????

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Drygt 200 av Sveriges bästa ryttare och ponnyer gör i helgen upp om åtråvärda medaljer när Ponny och children SM i hoppning avgörs på...
Svar
3
· Visningar
777
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
112
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under en SM-tät vecka gick förstaplatsen i Folksam lag-SM i fälttävlan för ponny till Norrby Ryttarsällskap.
Svar
0
· Visningar
161
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Flera timmar per dag sju dagar i veckan i stallet och på hästryggen. Nu börjar det ge resultat för Selma Lundberg. 15-åringen från...
Svar
0
· Visningar
103
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka