Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
för att kvala till SM kat 1:
Ska man rida en CNCP**(MVS A) på minst 50% i dressyren, nolla på hinder i terrängen (med max 60 sek över tiden) och inte mer än 12 fel i banhoppningen.
Sen ska man ju ha ridit hoppkvalen innan dess för att få starta CnCP** på 110.
LagSM frågade jag Lena om och hon sa att det inte var bestämt eftersom man inte vat hur man ska göra med Kat 2 ponnyna
Nu finns kvalregler, men ingen prop... Är det någon mer än jag som reagerar på att det är samma kval till YR-SM som till Senior?? Återigen, inte kvalen som ska styra, men vilka signaler ger det? Dessutom stängda klasser har jag hört-vad händer med Svensk Fälttävlan?det kommer att finnas max 2-3 st 2* på ett år, hur ska någon kunna få rutin på denna nivå utan att åka utomlands, och väl där kommer pressen att prestera, dvs rida fort, ekipagen har inte den rutinen, vad händer?
Nu finns kvalregler, men ingen prop... Är det någon mer än jag som reagerar på att det är samma kval till YR-SM som till Senior?? Återigen, inte kvalen som ska styra, men vilka signaler ger det? Dessutom stängda klasser har jag hört-vad händer med Svensk Fälttävlan?det kommer att finnas max 2-3 st 2* på ett år, hur ska någon kunna få rutin på denna nivå utan att åka utomlands, och väl där kommer pressen att prestera, dvs rida fort, ekipagen har inte den rutinen, vad händer?
det gör mig helt ursinnig att det till slut bara blir pengarna som styr nu även i vår sport
delvis kl
Var kan man hitta de nya kvalreglerna?
Kvalreglerna finns i TR!
Det stog i tidningen Häst och Ryttare att Fältävlanskommiten har begärt att klasserna ska vara stängda, just för att man bara vill visa upp det bästa som finns.
Det stog i tidningen Häst och Ryttare att Fältävlanskommiten har begärt att klasserna ska vara stängda, just för att man bara vill visa upp det bästa som finns.