SM! Vilka har planer på att rida det??

Sv: SM! Vilka har planer på att rida det??

Nä jag vet oxå att hästar tål värme mkt mkt bättre än vad människor gör och de var inte terränghästarna(eftersom jag bara såg 2 som glatt sprang på) jag såg som var medtagna utan HOPP och DRESSYR hästarna uppe vid slottsbanan.

Tittar man på resultaten så ser man att många som går som klockor vägrade ut sej alternativt drog på sej massor av fel och jag misstänker att de beror på ngt mer än bara dålig dag och nerver.
Vissa ryttare hoppade fram 20 språng på msv nivå..vilket jag tycker är alldeles för mkt för en framhoppning. ponnierna såg trötta och tungalopperade ut.

de ska mer till än värme för att dom ska ramla ihop död.

Jag har hört att vissa ryttare fick göra sina kval på en hoppträning för en viss tränare.

Det är väl det närmaste hemliga tävlingar. De är iaf inte spårningsbara.

Inte dom rena banhoppningskvalen dvs du måste ha 2 rundor i 1.20 med max 4 fel i varje för att överhuvudtaget få lov att starta 1.30 och de kvalen måste ske på tävling.

Senast ändrad:

Fruktansvärt för dig Nisse...sänder styrkekramar och tänker på dig...

Sen vill jag bara buga mig för min fantastiske unge klubbkompis som gör en sån otrolig insats i SM...att vinna ett SM-tecken är få förunnat men att som han, vinna ett YR och ligga etta (och 2:a) i SR på samma helg, vem gör om det???!:bow::bow::banana:

kl

beklagar det inträffade nissen :cry:

O jag vill gratulera en duktig tjej från vår klubb, Trossnäs, som på sin "gamle pålle" fixade en tredje plats i YRSM!!:bump:

*kl*

Hästen såg jättefin och fräsch ut och jag är så ledsen för Nisse och resten av teamet. Tänker på er!

Utbildningshoppningarna gäller ju inte för kval till 1.30 iallafall och så många inofficiella tävlingar vet jag inte om det finns om man tänker på de som startat 1.30 utan att ha gjort sina 1.20 kval :angel:

Var står det att man inte får rida gdk kval på utb.hopp på 130?
Nyfiken då vi blev tipsade om det av högre ort.

PS! Sen vad gäller reg 130 så gäller hopp-kvalen fr 120 även fr året innan.

Sen vill jag bara buga mig för min fantastiske unge klubbkompis som gör en sån otrolig insats i SM...att vinna ett SM-tecken är få förunnat men att som han, vinna ett YR och ligga etta (och 2:a) i SR på samma helg, vem gör om det???!:bow::bow::banana:

Håller helt o hållet med dig. Vilken unge:banana: Synd att han inte är kvalad för OS. Han hade säkert varit en av de bästa svenskarna! Vilken förebild för alla unga killar o tjejer:bow:

Etta och fyra! Vilket resultat! Vilken kille!:bow::bow::bump:

Och tvåan och trean hade ju iskalla nerver det måste man ju säga iaf! Snyggt ridet!

Håller helt o hållet med dig. Vilken unge:banana: Synd att han inte är kvalad för OS. Han hade säkert varit en av de bästa svenskarna! Vilken förebild för alla unga killar o tjejer:bow:

Nåja inte att förringa Christoffer men det är nog viss skillnad på OS och SM på strömsholm :rofl:

Men Sverige har nog aldrig haft någon sådan talang skulle jag tippa på.

Var står det att man inte får rida gdk kval på utb.hopp på 130?
Nyfiken då vi blev tipsade om det av högre ort.

Det vet jag inte, det har inte jag påstått att man inte får

PS! Sen vad gäller reg 130 så gäller hopp-kvalen fr 120 även fr året innan.

Jo men det vet jag

Måste erkänna att jag är nöjd med min Riffes instats i SM! :)
Dressyren brukar vi vara bättre i, men så blir det när jag är nervös och spänd som en pinne.. inget att skylla på hästen! En insats som räckte till 56 straff nånting... hamnade någonstans i mitten!
Terrängen var bara så helt underbar!!! Hästen var det bästa av allt, så toppen han e!<3 Att rida förbi publik som stod utmed hela banan och hejjade o skrek, va otroligt roligt! :) En klockren runda på alla sätt och vis! Vi låg nu på en 4:e plats!
Sen... blev det inte lika roligt... när Riffe va ofräsch vid vet. besiktn... Jätte jätte tråkigt va de att inte få starta hoppningen! Hade sett fram sååå till att bara få rida in på den där banan och sen när vi låg så bra till!!! jaja..hoppas min tur följer med mig en annan gång! Ändå glad att jag fick uppleva denna roliga tävling! :)
Grattis till alla ni andra som lyckades bra! :D

Vilka har planer på att rida SM i år både häst och ponny??
Sj satsar jag på Ponny:)

Ja för oss blir det inget SM - finns inga fler ** att kvala i, Hermanstorp var sista chansen... Synd på 9 härliga tävlingsmöjligheter/helger, att ingen klubb lyckats pricka in en sådan...:cry:

Såg precis att Bollnäs lägger till en MSV A Kat 1 i sin propp till tävlingen den 19-20 juli...

Kan vi här norröver åka långt för en tävling söderöver:cool: så klarar ni oxå åka långt:D

Joo.. vi har 90 mil enkel resa... Ska kolla danmark o norge först.. DET är närmare, Tyskland har jag inte ngn koll på hur de gör m ponnys...

Ja, 90 mil åker knappast "vi" Sthlmare...då hamnar vi utomlands i så fall! :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Drygt 200 av Sveriges bästa ryttare och ponnyer gör i helgen upp om åtråvärda medaljer när Ponny och children SM i hoppning avgörs på...
Svar
3
· Visningar
777
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
112
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under en SM-tät vecka gick förstaplatsen i Folksam lag-SM i fälttävlan för ponny till Norrby Ryttarsällskap.
Svar
0
· Visningar
161
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Flera timmar per dag sju dagar i veckan i stallet och på hästryggen. Nu börjar det ge resultat för Selma Lundberg. 15-åringen från...
Svar
0
· Visningar
103
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka