SM! Vilka har planer på att rida det??

Sv: SM! Vilka har planer på att rida det??

Precis som de sägs.. de finns utbildningshoppningar.
Däremot tror jag de går o diskutera svårighetsgraden på dessa utbildningshoppningar ....

Ja, det tror jag med! För som fio sa, kollar man vissa resultat så är det ju mycket underligt att man plötsligt lyckas på en utbildningshoppning men aldrig nånsin på en vanlig tävling...

Frågan är ju om utbildningshoppningar verkligen borde räknas som giltigt kval. Iaf om det nu är säkerheten man ska sätta främst!

Har det varit någon kontroll på någon fälttävlan sedan ryttarboken infördes?????

Ja, det ska göras stickprov på alla tävlingar. På de regionala tävlingar jag har varit på (Gärds, Tranemo) i år så har det iaf utförts. De andra kan jag inte svara för.

(Jag tror f*n jag är allergisk mot alla dessa ????? och !!!!!. Folk, lär er lite språkvett!) :mad:

Ja, det ska göras stickprov på alla tävlingar. På de regionala tävlingar jag har varit på (Gärds, Tranemo) i år så har det iaf utförts. De andra kan jag inte svara för.

(Jag tror f*n jag är allergisk mot alla dessa ????? och !!!!!. Folk, lär er lite språkvett!) :mad:

????!!!! Då har du hamnat på fel forum:D Så mycket stavfel ,grammatiska fel m.m som det är på Bukefalos olika trådar.

Jodå, jag har hängt här i 5 år nu...stavfel & grammatiska fel är väl en sak, men jag kan verkligen inte förstå varför folk måste hänga upp sig på antingen !!!!! eller ?????. Undrar om det är svårt att bara trycka en gång just där?

Men nu var det ju inte det här diskussionen handlade om.

Jag tror faktiskt inte det kommer vara några okvalade ekipage till start. Det har varit flera utbildningshoppningar som inte är så "officiella" att vi har koll på alla...

Det var väl inte det jag sa eller? Jag sa att det är lite märkligt att alla klarar dessa med bravur när dom inte klarar tex 8 starter i 1.20 på mindre än 8-12 fel på tävling

Ja, det tror jag med! För som fio sa, kollar man vissa resultat så är det ju mycket underligt att man plötsligt lyckas på en utbildningshoppning men aldrig nånsin på en vanlig tävling...

Frågan är ju om utbildningshoppningar verkligen borde räknas som giltigt kval. Iaf om det nu är säkerheten man ska sätta främst!

Utbildningshoppningarna gäller ju inte för kval till 1.30 iallafall och så många inofficiella tävlingar vet jag inte om det finns om man tänker på de som startat 1.30 utan att ha gjort sina 1.20 kval :angel:

Men det kanske finns "hemliga" tävlingar för sådana kval oxå :rofl:

Utbildningshoppningarna gäller ju inte för kval till 1.30 iallafall och så många inofficiella tävlingar vet jag inte om det finns om man tänker på de som startat 1.30 utan att ha gjort sina 1.20 kval :angel:
Nej, en viss ryttare "glömde" nog att man nuförtiden måste även kvala i 120 hoppning för att få rida 130 hoppning....:angel:

:rofl::rofl::rofl:

Sänder en tanke till Nisse i en svår stund...En fantastisk häst.

Vad har hänt?? :eek:

jo, Nisses häst dog efter målgång idag. Tydligen helt fräsch över sista hindret, låg på en säker placering och Nisse red som vanligt säkert och lugnt enligt källor på plats (rutinerade sådana). Nisse får själv fortsätta debatten om hon vill, men dottern ville inte ut på terrängbanan med Grålle o Hodde idag... ville hedra en ryttare hon ser upp till..

Det var väl inte det jag sa eller? Jag sa att det är lite märkligt att alla klarar dessa med bravur när dom inte klarar tex 8 starter i 1.20 på mindre än 8-12 fel på tävling

Inte intresserad av vem i så fall ni diskuterar - men tacksam över att dessa kvalmöjligheter finns kvällstid med glada volontärer, trötta men vaksamma domare:devil::devil: och vad jag har sett hittills - jädra stora!! banor med tuffa avstånd etc. varit på en del, som sagt!!!

Ja gud så hemskt.
jag var på strömsholm idag men såg bara 2 ekipage på terrängen innan vi gick o tittade på dressyren igen (skulel se min tränare rida).

Tänkte på alla hästarna som skulle springa runt idag när de var så himla varmt, man såg många hästar (främst då hopp o dressyr eftersom de är dom som går uppe på slottsbanan mm) som var rejält medtagna av värmen.

Lider med Nisse, aldrig kul att förlora en häst och spec intepå de viset
Vi får dock vara tacksamma över attde hände efter målgång och inte i samband med hinder :crazy:

jag fick höra det direkt efter terrängen för YR klassen, vi vågade inte säga något förens allt vart klart vad som hänt.
Mina tankar går direkt till Therese efter en sån fantstisk runda. Den såg så frech ut! Vi sa de när den kom att den såg så sjukt fin ut.

Vi var bara ner en sväng i *-iga men jag hade sånt skavsår så jag orkade inte gå utan gick upp igen.
När vi kom ner så sa dom att "ingen häst är på banan o vi väntar med att släppa iväg nästa, säkerheten går först"..
hände de något där oxå ?!

nej men dom hade råkat släppa iväg fanny utan att kolla så all hinderpersolan va på plats och allt var som de skulle överallt

Tänkte på alla hästarna som skulle springa runt idag när de var så himla varmt, man såg många hästar (främst då hopp o dressyr eftersom de är dom som går uppe på slottsbanan mm) som var rejält medtagna av värmen.

Lider med Nisse, aldrig kul att förlora en häst och spec intepå de viset
Vi får dock vara tacksamma över attde hände efter målgång och inte i samband med hinder :crazy:

Hallå där!!

Nu är det vetenskapligt bevisat att hästar INTE blir medtagna av den värmen som var idag. Så det tror jag inte ett dugg på att de skulle vara så i Strömsholm!

Vi hade precis lika varmt här nere och inte en enda häst såg speciellt medtagen eller trött ut av värmen.

Dessutom så har jag pratat med en del som red där uppe i går och deras hästar var inte speciellt trötta av just värmen!

Det var inte värmen som orsakade olyckan.

Har själv tävlat internationell fälttävlan i 35grader och inte en enda häst var trött av värmen, snarare ryttarna.

Mina tankar går helt till Therese och de anhöriga.

Jag har hört att vissa ryttare fick göra sina kval på en hoppträning för en viss tränare.

Det är väl det närmaste hemliga tävlingar. De är iaf inte spårningsbara.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Drygt 200 av Sveriges bästa ryttare och ponnyer gör i helgen upp om åtråvärda medaljer när Ponny och children SM i hoppning avgörs på...
Svar
3
· Visningar
777
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
112
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under en SM-tät vecka gick förstaplatsen i Folksam lag-SM i fälttävlan för ponny till Norrby Ryttarsällskap.
Svar
0
· Visningar
161
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Flera timmar per dag sju dagar i veckan i stallet och på hästryggen. Nu börjar det ge resultat för Selma Lundberg. 15-åringen från...
Svar
0
· Visningar
103
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka