SM - ponny, junior, YR

Nu är det på gång i alla fall - om inte ett åskväder kommer emellan :crazy: Så står det på hemsidan i alla fall. Det skulle väl komma regn söderifrån idag, för ett par timmar sedan passerade det nog här. Det gick ca 1-2 km härifrån, vi såg det från balkongen (det vräkte ner), passerade över området där sambons bror bor (regnade ca 15 min).
Förhoppningsvis blir det kortvarigt även uppe i Nordhalland, om det nu är samma regnväder?

Har iaf hört lite på telefon, vet inte vem som vann. Är prisutdelning nu. Bland juniorerna var det nog ganska låga siffror, segraren hade ca 65-66 % och sista placerade hade 63 nånting.

Inte mycket info, men alltid nåt! :D

Är verkligen nyfiken... :p

Mvh Cissi (vi kommer nog att lägga in lite under "nyheter" på vår hemsida, så fort vi fått resultat. Om våra kunder alltså... ;))

Nu vet jag en aning mer, närmare bestämt de fyra främst placerade bland juniorerna (vilket jag fick via telefon):
1a Hooch
2a Caius
3a Zoran
4a Chatreuse (Simberg startade visst trots allt? :confused:)

Alltid nåt! :)

Mvh Cissi

Nu har det gått 4,5 timme sedan prisutdelningen... Och inga resultat :mad:
Åskvädret har väl knappast legat kvar såååå länge? Kanske har med OS-invigningen på TV att göra :angel:... (Om nu inte åskan slagit ut nån dator eller så... :crazy:)

Vill ju se resultaten ikväll... :crazy:

Mvh Cissi

Såg nu att dom fått datorproblem, säkert pga åskan. Fullt förståeligt att det dröjer då. Hoppas att det löser sig ikväll! :)

Mvh Cissi

Nu har vi precis kommit hem, rätt trötta... :crazy:

Nån mer som var där? :D

(Hade för övrigt bara en kund i final)

Mvh Cissi (som inte såg alla ritter)

var det nån som såg B finalen? vem vann och vilka blev placerade? Bor i Falun så det är lite långt för mig att åka dit och jag kommer inte in på NHRK's hemsida. Vet redan att Julia vann A finalen...

Jag har Cracker Jack, det gick inte alls speciellt bra..! Han blev jätte spänd på banan alla dagar, såg spöken mm. Men han är bara åtta så jag får ju vara nöjd med att vi kvalade iallafall. Det var ju det som var målet... var du där och tittade någonting?? Får man fråga vilken kund du hade i finalen?? *lite nyfiken*
Kram

Inte så kul att följa resultaten på nätet :crazy: - det går fortfarande inte att utläsa totalresultaten... Och YR-resultaten för söndagen är inte kompletta...

Mycket strul med resultatrapporteringen var det på tävlingsplatsen också... :crazy:

Mvh Cissi

Antar att det är kat D du tänker på? :)

1a Mögelholts Obsession
2a Rainman
3a Eriksbyns Buck
4a Midnight Success
5a Touchwood Winston
6a Kaiser
7a Hagens Lamona

Mvh Cissi

Svarar både dig och Rabbe... :D

Jag missade dig och Cracker Jack tyvärr, hoppas att jag får se er nån annan gång! :D Gissar att det var första gången han var ute på en så stor tävling? :) Då blir det nog bra till nästa år, om du rider honom då också? :)

Vi hade 8 kunder (var osäkra på en, som haft vår kür tidigare, och hon hade också en ny kür som inte vi gjort). Endast en till final, flera var jättenära och placerade sig sen i B-finalerna.

Den vi hade i final var juniorhästen Lancere. Hon red jättebra (hästen har utvecklats massor!) och kom 5a i küren. Kikade lite snabbt på resultaten nu, vad jag kunde se så hade det ekipaget den största skillnaden mellan tekniskt och konstnärligt i juniorklassen. Verkligen ett ekipage för framtiden! :D :bow: :D

Ljudet var ju under all kritik - enbart mellanregistret hördes, ingen bas eller diskant. Två små "stereohögtalare" som var så felplacerade att ljudet ekade (emellanåt i otakt, måste ha varit jättejobbigt för ekipagen... :crazy:). Tackolov fungerade küren vi gjort trots allt ganska bra, till skillnad från många andra där det ekade väldigt och mycket föll bort... :crazy:

Sambon, som ju kan väldigt mycket om ljud, var närmast chockad... :eek:

Nåja. Nog om det. Led med många ryttare vars kürmusik "försvann" till stor del... :crazy: :crazy: :crazy:

Mvh Cissi

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka