SM I Bunge

Sv: SM I Bunge

Christer körde dem på Flyinge-tävlingen som var för ett par veckor sen. Jag blandade ihop Dengg med Matsson, så därför placerade jag Dengg som ponnykusk i mitt förvirrade huvud. I vilket fall som helst kommer nog Gotland bli spännande :)

Har precis kommit hem efter 8 veckor i england och har knappt sett en häst på hela tiden, och framförallt ingen körhäst. Vill jättegärna åka till SM, men måste förmodligen stanna och sköta om hästarna här hemma, de säger att det är min tur nu.:smirk:

Får se om det går att lösa på något sätt.

Polen var en helvetes tävling från början till slut...
Helvetes lång resa körde lastbil i 13h i ett sträck från färjan till tävlingsplatsen ca 60mil på skitvägar i Polen.
När vi kom fram så var det 40 graders värme..
Det hände mycket i svensklägret men kan bara berätta det som hände i mitt team. (vill inte utelämna någon annan)
Det började med att jag drog startnr 4 av 60 startande enbet till dressyren som för oss gick både tor och fre. Vi körde det nya 9ans program. Domarna var hur ojämna som hälst, verkligen katastrof bedömning. Bedömningen skiljde oerhört mellan tor och fredagen. Klart underkänd bedömning av de domarna. (Tror att dom är hemma och skäms nu).
Maratonet var A sträckan 8km i tung sand och 8st mycket svåra, stora hinder.
Jag skadade mig när vi gick banan sista gången innan maratonstarten. Hoppade över från en brygga till en annan i vattenhindret fr att komma ut på ön där det låg några portar. Bryggan var hal på morgonen och jag halkade och skar upp benet under knät. Det blev ett 15cm långt sår och öppet in till benet. Muskeln gick av. Ambulansen var snabbt på plats och jag kördes till ett sjukhus. Där sydes jag med ca 50 stygn totalt på in och utsida. Sen gipsade dom och skickade mig till tävlingsplatsen igen med tabletter och sprutor som jag hade dålig koll på vad jag skulle göra med. När bedövningen släpte så började helvetet. Svimmade och spydde..spydde igen och igen.. Fick åka bil hem ett dygn senare. Den resan tog 23h.. Kom till sjukhuset Akuten i sverige kl 14.00 på måndagen. När dom tog bort gipset så var det så infekterat att jag lades in på en gång. Fick litervis med antibiotika och hamnade i isolerat rum då man misstänkte sjukhussjuka. Efter 4 dygn så vände det och infektionsvärdena började bli bättre. Nu har det gått två veckor och jag ska ta bort stygnen om en vecka, precis innan SM.
Får nog drass med kryckorna ett tag till efter det.
Förutom detta så brann min lastbil på vägen hem, släktes och dom kunde som tur var köra vidare.
Kul tävling som kostade ca 25000kr så kunde man inte ens köra!!
/M

Men herre gud!!! Stackars dig!!! Sjukvården i Polen är tydligen inte så bra...

Hoppas att ni kommer med till SM ändå!

Ja du!:crazy:
Det verkar som att det ev. blir av iaf! Ifall Ridsportförbundet gick in och medarrangerade tävlingen så var det visst OK! *märkliga regler*
Ska ta reda på mer under dagen och kan lämna besked ikväll/imorgon!
Vi har träningar ikväll så alla som bör veta ngt är där då!

O.T
Tycker det är så gott som ren idioti att stoppa klubben från att arrangera tvälingar tills det är utrett. Det kan ju ta ÅÅÅÅÅRRRR!!! :crazy:
Dom lär ju inte direkt göra om samma "misstag" igen, även om jag personligen tycker det var en ren och skär olycka och inget man kan anklaga klubben för på detta vis!
Ja, ja det var mitt gnäll!;)

Återkommer med besked senare!

Har du hört något mer om hur det blir med NM?

Ja du!:crazy:
Tycker det är så gott som ren idioti att stoppa klubben från att arrangera tvälingar tills det är utrett. Det kan ju ta ÅÅÅÅÅRRRR!!! :crazy:
Dom lär ju inte direkt göra om samma "misstag" igen, även om jag personligen tycker det var en ren och skär olycka och inget man kan anklaga klubben för på detta vis!
Ja, ja det var mitt gnäll!;)

Fast som det står i artiklarna som ligger ute är det ju klubben själva som ställer in tävlingarna tills det är klart vad som gäller...

miamias historia är då bara en liten del av allt...:smirk: Vi har inte riktigt hämtat oss här på gården än!

Nä det kan jag tänka mig, mycket på en gång... Ursch och fy lider med er...

Hörde idag att det blir inställt och att åsbo eller flyinge inte heller kunde ta det

Ja, jättetråkigt.

Jag hade siktat in mig på att åka på NM nu när jag förmodligen inte har möjlighet att åka till SM

Jag tror att Åstorp gör det lite i protest, för att visa vad dom tycker om ridsportsförbundet. Det blir ju lite pinsamt för ridsportsförbundet nu när dom måste meddela andra länder att det är instöllt för en sådan sak. Men tråkigt är det...

Nej, vilken tragisk resa. Det låter som en mardröm alltsammans. Hoppas din sambo sköter om dig ordentligt. :D så att du kan komma tillbaka och visa var skåpet skall stå.
Jag hejar på dig och håller tummarna!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Drygt 200 av Sveriges bästa ryttare och ponnyer gör i helgen upp om åtråvärda medaljer när Ponny och children SM i hoppning avgörs på...
Svar
3
· Visningar
777
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SM-medaljer ska delas ut för tre ponnykategorier och children i hoppning. Finalen i SvRF Ungponny final ska avgöras. Spännande dagar...
Svar
0
· Visningar
70
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hela 21 medaljer delades ut under SM i sportkörning som avgjordes på Strömsholm i helgen. Maratongrenen visade sig vara en riktig...
Svar
0
· Visningar
91
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hela 21 medaljer delades ut under SM i sportkörning som avgjordes på Strömsholm i helgen. Maratongrenen visade sig vara en riktig...
Svar
0
· Visningar
102
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka