SM Axevalla 2013

_FiA_

Trådstartare
Tänkte att vi kunde ha en SM tråd, jag hittade ingen så skapade en ny. Vilka ska ner? Ska ni dit och ska ni vara med själva eller åker ni bara dit för att titta? Är det inte väldigt konstigt att dom inte har kommit ut med någon Showbill än? Borde man inte prioritera att få ut den så fort som möjligt när det är ett SM vi talar om, och vill ha många startande?

Sv: SM Axevalla 2013

Jag saknar också en showbill.

Jag ska eventuellt rida Team Penning, så då tänker jag förmodligen rida lite fler klasser, men jag vet inte vad än :) Har absolut ingen medaljchans men jag är tävlingssugen! :D

SM går sista helgen i oktober, såg tididgre i veckan att proppen håller på att finslipas och kommer inom kort.

Hade tänkt åka som funktionär, men har för mycket bokat i den vevan så jag blir nog hema, tyvärr för långt att åka.

Att det saknas både det ena och det andra är väl knappast förvånande när man vet vem som åter ska styra skutan. Det har ju inte gått så jäkla bra de andra gångerna, om man ska vara snäll.

Vet inte vem som styr skutten nu för tiden.
Kan vara trävlig att komma ut och träffa lite folk inför vinter ida.

Det tycker jag du ska göra.

Det är Western Sverige i toppen med representanter från flera föreningar. Alla dessa gör bra jobb, men så har vi den så kallade projektledaren vilken är ett skämt och en Pajas. Det minst lämpliga ansiktet utåt om man ska försöka intressera nya ryttare till western.

Det tycker jag du ska göra.

Det är Western Sverige i toppen med representanter från flera föreningar. Alla dessa gör bra jobb, men så har vi den så kallade projektledaren vilken är ett skämt och en Pajas. Det minst lämpliga ansiktet utåt om man ska försöka intressera nya ryttare till western.

Det är första gången jag åker på SM, så det ska bli spännande å se hur hela kalaset fungerar om det är så illa som en del skriver ?!
Hoppas hoppas nu bara att jag får ledigt från jobbet .. väntar på besked innan jag kan anmäla mig.

Jag funderar också vilka klasser... det är ju Reining som jag satsar på och som hästen är bra på. Men han går ju även bra i westernriding, och i Horsemanship beroende på mönster. Hur pass hög nivå borde man vara på för att starta i dom klasserna utan att skämma ut sig? Alltså hur hög nivå brukar det vara i kvalet?

Det är första gången jag åker på SM, så det ska bli spännande å se hur hela kalaset fungerar om det är så illa som en del skriver ?!
Hoppas hoppas nu bara att jag får ledigt från jobbet .. väntar på besked innan jag kan anmäla mig.

Jag funderar också vilka klasser... det är ju Reining som jag satsar på och som hästen är bra på. Men han går ju även bra i westernriding, och i Horsemanship beroende på mönster. Hur pass hög nivå borde man vara på för att starta i dom klasserna utan att skämma ut sig? Alltså hur hög nivå brukar det vara i kvalet?

Tycker att det är svårt att ge något klart besked. Förra året var det flera som gjorde tävlingsdebut på SM-kvalet. Modigt, men i några fall pinsamt och klart bevis på överskattning av egen förmåga. Spridningen är stor och inom flera klasser (men inte alla) kommer Sveriges främsta ekipage att ställa upp.

Har du möjligheten så är det klart att du ska åka. Det är en trevlig stämning och du kommer troligen tycka att det är en rolig upplevelse oavsett om du klarar kvalet eller inte.

Att arrangemanget har mycket att bevisa i fråga om det mesta är inget som man ska lägga någon energi vid just nu. Med lite tur så kanske den blinda hönan hittar ett frö och lyckas arrangera tävlingen på det sätt den bör arrangeras.

Andas och tro på dig själv. Var inte rädd att fråga. Alla har några minuter över för en trevlig fråga från en mindre rutinerad deltagare.

Jag har anmält mig till SM! Ligger på B-nivå (eller på AQHA amateur nivå).
Kvalen får ju "vem som helst" vara med i men det är kanske inte så kul att vara med om nivån är långt över där man faktiskt är - det blir ju väldigt svårt då. :)

*kl*

Jag ska dit och kolla. Är tyvärr borta under veckan så jag missar kvalen, men på helgen kommer jag bo på läktaren :D

Att vara Aqha Amateur har ingenting med skicklighetsnivån att göra. Några av Sveriges bästa ryttare är amatörer, det betyder bara att man inte är tränare eller tar betalt för att hålla lektioner. Att ha amatörstatus gör att man kan rida fler klasser.

Hade gärna bott med alla på läktaren, men det blir bara en snabbvisit för mig i år igen. Ska skrivas tentor och skräp just den helgen :mad:

Oh noes vilken dålig timing! Mina syskon ska ha 30+30 års fest uppe i Luleå på fredagen. Också stört dålig timing, vet inte folk att det är SM då? O_o

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 810
Senast: SiZo
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 581
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Rider ni med snokrem?
  • Evolve
  • Vikt o ålder