Sv: Sm -09

Jag funderar på att komma, om jag har förstått kvalreglerna rätt så får jag rida Versitale Horse (SM Guld för mig förra året) Western Riding (SM guld förra året) och Western Horsemanship (SM Silver förra året...)
Vill väldigt gärna komma för det blir i sånna fall bara andra tävlingen för mig i år eftersom Junior har varit så sjuk!

HOPPAS HOPPAS :)

/Emmi

Hej Emmi!
Du är direktkvalad till finalen i de grenar du tog guld i förra året.
För att starta kvalet i andra grenar, t ex Western Riding där du tog silver, skall du ha placerat dig efter förra SM-et enligt reglerna på wras hemsida.
/Mike

Hej Emmi!
Du är direktkvalad till finalen i de grenar du tog guld i förra året.
För att starta kvalet i andra grenar, t ex Western Riding där du tog silver, skall du ha placerat dig efter förra SM-et enligt reglerna på wras hemsida.
/Mike

hej
Hihi du menar horsemanship (där tog jag bara silver, mamma tog guldet...)
får jag inte rida kvalen i Western Riding och Versitale horse??
Stackars mig.... Junior som är så knasig med nya banor ibland...
Jaja... Det löser sig :)

/Emmi

Då blir det bara de grenar jag är direktkvalad i eftersom jag inte har tävlat något i år... Eller gäller sista quartertävlingen förra året?? I sånna fall får jag rida kvalen i både horsemanship och trail :)

Mycket tacksam för svar...

Man får bara ha år 2009 som kval år , om det är 2008 du har haft placeringar så gäller dom inte :)

Nejdå, det är två tävlingar EFTER WRAS-SM 2008 på nationell nivå som gäller, dit räknas även AQHA-klasser....

Kör hårt Emilie du kan verkligen behöva komma ut o tävla lite med din superfina häst efter hans sjukdom. Kul att ni är igång igen:D. Jag håller tummarna för dig. Men var skjutton är proppen:devil: ARG
/ C med röda hatten

Kör hårt Emilie du kan verkligen behöva komma ut o tävla lite med din superfina häst efter hans sjukdom. Kul att ni är igång igen:D. Jag håller tummarna för dig. Men var skjutton är proppen:devil: ARG
/ C med röda hatten

Hej :)
Tackar :)
Va bra då får jag i alla fall rida kvalen i några klasser :)

Proppen är mailad för publicering. (för 3 minuter sedan)
Kommer snarast ut på wras hemsida.
Kan hända kommer den också ut på SWR's hemmis.

/Mike

Ja men usch så hemsk. Om bara 14 går till final är ju jag chanslös skulle jag gissa. Det låter som en väldigt låg siffra, nån mer som reagerat på detta?
/C

Ja men usch så hemsk. Om bara 14 går till final är ju jag chanslös skulle jag gissa. Det låter som en väldigt låg siffra, nån mer som reagerat på detta?
/C

Tycker isåfall att det är en hög siffra då många av kvalklasserna inte har fler startande ... dvs. att alla som inte nollar sig går vidare...;)

WRAS-tradition tillbjuder 15 startande i finalen i varje gren: 14 + förra årets vinnare.
Så har det varit i många herrans år.
Förra året var något undantag som jag inte riktigt förstod hur det kom till, men det var inte många klasser med mer än 15 i finalen....... :)

/Mike

Om du läser reglerna, så ser du djälv att du har fel här.......
Tävlingar efter WRAS SM 2008 räknas, alltså även vissa tävlingar 2008.....

/Mike

Precis Erik!

Fast i år kanske det blir fler i kvalen.......

Förresten såg jag att din häst sov gott på nätterna på Axvalla........
Du vart ju tröttare på morgonen än hästen :)

/Mike - Stallnattvakt

Precis Erik!

Fast i år kanske det blir fler i kvalen.......

Förresten såg jag att din häst sov gott på nätterna på Axvalla........
Du vart ju tröttare på morgonen än hästen :)

/Mike - Stallnattvakt

Vem är inte trött på morgonen?? :confused:

Erik
Nu är det ju så att du är värsta proffset o det är inte jag. Jag tycker att det blir ganska dyrt o kvala o inte gå vidare. För jag ser ju att mina chanser är små.- Vad gör det eg om det är många i finalen. Det tycker jag inte spelar så stor roll. Det blir ju mer tävling att se på. Visst finalerna tar ju längre tid då o det blir dyrare, det fattar jag med. Men jag tycker att westernsverige fortfarande är litet ( nästan lika litet som när jag började för en sisådär 16-17 år sedan ) så låt folk tävla o få fler erfarenheter o bedömningar så westersverige lyfter sig till en ny nivå. Men visst jag ska nog försöka o ta mig till finalen. Pröva kan man ju alltid:-) /C

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen avgörs ponny-SM i fälttävlan i Häggum utanför Skövde. Hos arrangerande Häggums sportryttarförening är förväntningarna höga. –...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 324
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 618
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
780
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30