Sv: Sm -09

Kl**Ni behöver inte vara oroliga, jag kommer,troligtvis.;)
F.Ö är jag bara possitivt inställd till ändrat datum :bump::rofl::banana:

Det är Torsdag till Söndag!
Kvalen går Tors/Fre och "Tävligen" Lör/Sön. :)
Rätta mig om jag har fel ;)

Men hallå, är inte tävlingen på lör/ söndag o kvalen på fredag som det var förra året. Då får man ju ta tokmånga dagar ledigt från jobbet om det är som du säger. Kan inte nån få fram en propp snart.
/ C

Så kanske det var !
Hade bara fått för mig att det var kval Torsdag / fredag *Hm*
Proppen borde komma ut snart eftersom att det är så stort och allt sånt :P

Jo den borde varit ute redan tycker iaf jag men det ordnar sig nog, tur att jag har en väldigt snäll chef.

Erik, kul att du ska med.

/C

Jaha , gud vad synd! =/
Visst var du på vattlång va ?
På .. emh , stressless dress era ?:)
ifs , otroooooooooligt vacker häst!
Jag var hon på en brun korsningsponny i grönt!:P

tack så mycket ja det är min lilla pärla. men pärlan står just nu halt på båda bak:(

Även i år schabblar man bort förutsättningarna för ett bra SM.
Inga SM-regler förrän i maj och ändring av tid/plats i elfte timmen för att riktigt grusa till det för alla ryttare och klubbar med lite mer framförhållning som redan planerat in aktiviteter, semestrar mm.
Och så undrar man varför inte SM’et har högre status…

håller helt med dig, blir lite ledsen när de gör så, man planerar ju faktiskt.:mad:

Tävlingen är fre-sön. Kval fre o halva lörd, resten finaler. Proppen är på G - fattas pris på boxar, då det inte gått att få tag på företaget med dessa - kanske på semester? Så så fort det är ordnat så kommer den.

Ja, och planerar gör man från arrangörshåll också, men när man först blir av med en arena (Greva), och sedan får allt tillstrulat av den andra arenan som var preliminärbokad, så får man helt enkelt ändra.
Alternativet hade varit att ställa in SM.

Som vanligt gafflar TDJ om sånt h*n inte vet ett smack om.

Det är ju inte så att arrangören ändrar plats och datum för att jäklas, utan för att det var av nöden tvunget.

/Mike

Man får ju ändå säga att det är tur att det alltid finns något att skylla på…

Eller oxå har jag en glänta i skogen här hemma som vi kan använda. Svårare kan det ju inte vara att arrangera ett sm, då blir säkert ALLA nöjda och glada :cool:.

Din inställning värmer alla oss som lägger ner enormt med tid och arbete för att få ihop årets Sm, under ständigt ändrade förutsättningar. Vi kan tydligen lika gärna strunta i alltsammans!!

Tack Mike för att du iaf försöker, tyvärr verkar trångsyntheten och okunskapen alltför utbredd i westernsverige för att det ska bli en gemytlig stämning i leden :crazy:

Det här är ifs mitt första SM men jag tycker inte det har varit något krångel?
Inte så allvarligt iallfall , klart att det kanske var svårt att hitta klubb som vill arrangera och en plats , men annars tycker jag inte det varit för mkt problem endå!
Tycker vi iallfall borde ge en otrolig applåd till dom som försöker att fixa ihop det här till oss ryttare som vill tävla och åka ner!
Man får inte bara sitta och klaga , isåfall kan man göra jobbet själv?
Det är ju inte på liv och död som vi tävlar , måste ju endå komma ihåg varför man började , för att ha en roligt tid med sin häst och skapa nya kontaker och va glad!!
Så nu tar vi oss i kragarna och gör det bästa av allt , och ett otroligt stort tack till Er som fixat allt för oss!
Tacktacktacktack!

Senast ändrad:

Det här är ifs mitt första SM men jag tycker inte det har varit något krångel?
Inte så allvarligt iallfall , klart att det kanske var svårt att hitta klubb som vill arrangera och en plats , men annars tycker jag inte det varit för mkt problem endå!
Tycker vi iallfall borde ge en otrolig applåd till dom som försöker att fixa ihop det här till oss ryttare som vill tävla och åka ner!
Man får inte bara sitta och klaga , isåfall kan man göra jobbet själv?
Det är ju inte på liv och död som vi tävlar , måste ju endå komma ihåg varför man började , för att ha en roligt tid med sin häst och skapa nya kontaker och va glad!!
Så nu tar vi oss i kragarna och gör det bästa av allt , och ett otroligt stort tack till Er som fixat allt för oss!
Tacktacktacktack!

Det blir nog bra ska du se.....:cool:

Precis!

Att datum och platser ändras beror ju knappast på att arrangörerna tycker att det är kul att jäklas med folk, de som arbetar ideellt med detta vill såklart bara få till ett så bra arrangemang som möjligt! De som klagar kanske istället borde hjälpa till? DÅ kan vi nog få till RIKTIGT bra arrangemang!;)

Precis!

Att datum och platser ändras beror ju knappast på att arrangörerna tycker att det är kul att jäklas med folk, de som arbetar ideellt med detta vill såklart bara få till ett så bra arrangemang som möjligt! De som klagar kanske istället borde hjälpa till? DÅ kan vi nog få till RIKTIGT bra arrangemang!;)

Visst är det så Texaz. Det är bara att komma ner och hjälpa till.....

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen avgörs ponny-SM i fälttävlan i Häggum utanför Skövde. Hos arrangerande Häggums sportryttarförening är förväntningarna höga. –...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 330
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 618
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
780
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka