Sv: Sm -06

Jag ska också dit :banana: ska bli så kul ;) har aldrig vart på någon "stor" tävling, så det ska bli spännande, och kameran + filmkameran ska också med :D

*kl*

Ni som har kamera med er, ta mkt bilder!:D;) Själv kan jag tyvärr inte åka upp:cry: Men skulle vara kul att se lite bilder iaf:) Och om någon skulle kunna ta lite bilder på dom från Fors som är med och tävlar skulle det vara jättekul:p :D

Jag känner några stycken som ska vara med på SM i Wången. Hoppas på att det går bra för Micke Billow och Sprengur och självklart min mammas ex-instruktör Johanna Elgholm. Får åka nästa år kanske och titta på SM!

Svalan skrev:
Jag känner några stycken som ska vara med på SM i Wången. Hoppas på att det går bra för Micke Billow och Sprengur och självklart min mammas ex-instruktör Johanna Elgholm. Får åka nästa år kanske och titta på SM!

Ska du inte rida för Johanna längre?

Yeahnny skrev:
Ska du inte rida för Johanna längre?

Jo, till hösten ska hon börja med ungdomsträningen för Vallfariungdomar. Min mamma hade henne som ridlärare när hon började på Hemfosa, men sedan slutade hon.

Svalan skrev:
Jo, till hösten ska hon börja med ungdomsträningen för Vallfariungdomar. Min mamma hade henne som ridlärare när hon började på Hemfosa, men sedan slutade hon.

Aha då fattar jag.
Var inte du på ridläger för henne för ett tag sen?

*knapplån*

Nyligen hemkommen från SM med måånga fina ekipage :d
Skrev ner de flesta uttagningspoängen dock blev det inte alla finalpoäng, så det är bara att fråga om det var någon speciell ni ville veta :D

Jag vill gärna veta hur det gick i F1-finalen A-klass om du råkar veta detta...;) Vet du (eller någon annan) kanske också varför det var så få som överhuvudtaget fick tider i passlöpen, var det något krångel med tidtagningen, boxarna eller??

Jag såg inte 1&2 löpen i 250&150 meter och bara halva 3&4 men först och främst var det ju bara 13 st(sammanlagt) som startade i löpen och sen hörde jag att många i 1&2 hade galopperat bort sig.
Men hur det kom sig vet jag inte.
Jag vet inte riktigt om det var något bra svar :D
Men jag försökte iallafall.

F1 A-final
Reynir avbröt efter 2 passläggningen eftersom Heirgeir blev halt(såg inte riktigt vad som hände, men jag tror han trampade fel, han var väldigt nära kanten)
5 Madelen Johanson och Hárekur 5,88
4 Helen Gustafsson och Borgfjörd 6,50
3 Jessica Rydin och Jórik 6,69
2 Johan Häggberg och Oddur 6,83
1 Tóti Arnarson och Ymir 6,93

Filippa och Kufl fick 4,33 i uttagningen och gick inte vidare till final

Konstigt att det inte var fler startande i de 2 grenarna till att börja med... (man kan ju undra lite varför - kanske är det fler än jag som tycker det verkar läskigt att starta ur box?) Galopp kan ju förstås bero på en tung bana. Ingen annan som har någon teori? Tiderna på 150 m var ju rent usla faktiskt, bara 2 st som presterade bättre än kvalgränsen till SM...:crazy:

Vad roligt med femgångsresultatet! Ymir och Oddur tillhör båda mina favorithingstar! Kul att det gick bra för båda två!:)

Ymir är också min favorithingts, mycket snygg!
Synd att det inte gick hela vägen för Filippan och Kufl, men att bara tagit sej till SM tycker jag är jätte bra gjort. Såg förresten eran uttagning :)

Liknande trådar

Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I veckan pågår Gæðingakeppni-SM för Islandshästar på Himmelstalund i Norrköping. SVT träffade islandshästen Felix frá Gafli och Linnéa...
Svar
0
· Visningar
111
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SM-veckan sommaren 2024 avgörs i Västerås, där SM-guld i 28 olika sporter ska delas ut. 12.30 – 13.30 Working (equitation?) men inget...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan En vecka kvar! Jag är så peppad! Ska ni kolla? Vad tänker ni om svenska laget? Jag har inte hopp om medalj men tycker det ska bli...
19 20 21
Svar
417
· Visningar
20 467

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka