Sv: Sm -06

*halvt knapplån*

Efter att ha kollat igenom deltagarlistorna till SM har jag några frågor:

Poplan, varför är du struken?

Någon som vet varför Silfurtoppur är struken? Och Hrannar vom S-K-K?

/Malin

Kanske har Hrannar fortfarande problem med sneskadan som på Strömsholm?
btw, du ska inte dit?
(om jag får reda på varför han är struken kan jag rapportera efter SM, om inte du ska dit dvs)

* lånar tråden *
I år stannade jag hemma för att ta hand om hästarna i stallet men tänkte åka nästa år (om det inte är långst nere i skåne eller kiruna ;) ) Någon som har en aning om vart SM går nästa år?

Justja, båda finska och norska mästerskapen ligger ju samtidigt. .
Då ska jag hålla öron/ögon öppna och försöka ta reda på varför Hrannar är struken.

diny: Nästa år är SM i Norrköping på Himmelstalund.

Jag har precis kommit på att imorgon åker jag.
Och det känns helt SJUKT.
Jag har nog inte riktigt fattat :p
Men det kommer bli så bra :banana:

Linda Tommelstad och Magnus Lindqvist åkte upp igår! Jag håller alla tummar i världen för dem!! :banana:

Lena och Faldur åker upp idag och håller verkligen tummarna. Kommer att gå i stallet och bita på naglarna på torsdag fm då de gör sin första start. Skulle de vinna någon av klasserna kommer man väll aldrig förlåta sig själv att man tog på sig att stanna hemma :D

Vi åker ett litet blandgäng från Dalarna och Värmland upp i morgonkväll, det blir nog både varmt och kladdigt men ska bli jätteroligt!
Fina hästar, shoppa och såklart mingla!

ljung skrev:
Vi får heja på Lena och Faldur för dig då Diny!!!!!
Tackar tackar. De får en större och större hejarklack. Tror det går 4 fulla bilar härifrån. Pratade "allvar" med Faldur och han lovade att göra sitt bästa och vinna minst en klass :D . Varför är det värre att stanna hemma än att tävla själv? Slutar väll med att jag ringer när de rider så någon får göra direkt referat hur det går :d

Vi åker också några stycken från dalom i helgen och ser finalerna, vi hejar såklart på Lena och Faldur vi med!
HEJA HEJA!!!!!!!!!!!!!!!

Hm, vet inte, tror de håller till i Mora eller Orsa så kanske Oda-rauka eller Odinn.

Malin

De bor i Orsa och är med i Oda-Raudka (om man nu kan kalla det klubb för händer ingenting så själv gick jag med i Odinn istället). Börjar kännas lite ensamt ska ingen stanna hemma? :D . Hörde om en stackare som visst ska ta hand om 3 gårdar medans ägarna är på SM.

Har skickat en lista på saker de ska kolla upp om de säljer dem däruppe. Ska ni köpa mkt saker däruppe?

Måste faktiskt erkänna att det ska bli underbart att bo på en gård ett tag. Bor i lägenhet och hatar det.

Liknande trådar

Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I veckan pågår Gæðingakeppni-SM för Islandshästar på Himmelstalund i Norrköping. SVT träffade islandshästen Felix frá Gafli och Linnéa...
Svar
0
· Visningar
111
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SM-veckan sommaren 2024 avgörs i Västerås, där SM-guld i 28 olika sporter ska delas ut. 12.30 – 13.30 Working (equitation?) men inget...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan En vecka kvar! Jag är så peppad! Ska ni kolla? Vad tänker ni om svenska laget? Jag har inte hopp om medalj men tycker det ska bli...
19 20 21
Svar
417
· Visningar
20 467

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka