Mabuse
Trådstartare
Alltså, hoppning och dressyr är det roligaste jag vet i ridväg och det jag kan, så att börja om från början igen med western eller annat känns inte så lockande. Särskilt inte med en häst och tränare jag inte känner. Hade jag en egen häst vore det kanske kul att prova något nytt tillsammans, men det är ju en annan sak.Wow, det var hårt slit i många år.
Jag skulle prova på något annat om jag var du, tex om du rider hopp eller dressyr nu, prova på någon privatlektion i western, working equitation, akademiskt eller något annat för att få bryta av med något annat några gånger. Fundera sedan igenom om det finns någon möjlighet att påverka din ridskola så du trivs bättre igen. Går inte det, kanske det känns enklare att sluta i just den klubben. Det låter som att du kommer sakna just hästarna och ridning om du slutar, så väg för- och nackdelar och om det finns möjlighet att rida på något annat sätt än nu.
Men jag är väl helt enkelt lite less på att gno på - all tid, alla pengar och all energi till hästarna. Det är ju en hobby som tenderar att göra slut på de resurser man har.